فناوری اطلاعات

تحقیقات انگلیس از خدمات ابری آمازون، گوگل و مایکروسافت

رگولاتور دیجیتالی انگلیس (اُفکام) در گام دیگری برای تفحص از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان، تحقیقاتی را از بازارهای دیجیتال شامل رایانش ابری، پیام رسانی اینترنتی و دستگاههای هوشمند آغاز خواهد کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، اُفکام که بر رسانه های تصویری و خدمات مخابراتی و پستی هم نظارت دارد، اعلام کرد در وهله نخست، به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که آیا فراهم کنندگان بزرگ خدمات ابری شامل آمازون وب سرویس (AWS)، آزور مایکروسافت و گوگل کلود آلفابت، باعث محدود شدن رشد و نوآوری شده اند. آنها حدود ۸۱ درصد از درآمدهای بازار زیرساخت ابری عمومی انگلیس را دریافت می کنند که طبق اعلام اُفکام، ۱۵ میلیارد پوند (۱۶.۸۵ میلیارد دلار) است.

این تحقیقات به سیر تفحص جهانی از سیطره شرکتهای سیلیکون ولی در بازارهای مختلف ادامه می دهد. سازمان رقابت و بازارها که رگولاتور ضد انحصارطلبی انگلیس است، در ژوئن تحقیقات جداگانه ای را درباره رفتار ضد انحصارطلبی فروشگاه گوگل پلی آغاز کرد.

اُفکام اعلام کرد اگر تحقیقاتش نشان دهد بازار آن طور که باید، عمل نمی کند، این موضوع را نزد دولت مطرح خواهد کرد، مسائل ضد انحصارطلبی را به سازمان رقابت و بازارها ارجاع می دهد، اقدامات اجرایی را خود انجام می دهد یا پیشنهادهای کسب و کارها را می پذیرد. این رگولاتور اعلام کرد گزارش نهایی را ظرف مدت یک سال به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این تحقیقات، در خصوص پیام رسانی و تماسهای اینترنتی، خدماتی مانند واتساپ مِتا پلتفرمز، فیس تایم اپل و زوم ویدئو و مسائلی مانند امکان تعامل بیشتر آنها با یکدیگر، مورد بررسی قرار می گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا