موبایل

۵ گوشی پرفروش در آمریکا، انگلستان، چین و کره‌ی جنوبی

در این مطلب به معرفی ۵ مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار آمریکا، انگلستان، چین و کره‌ی جنوبی می‌پردازیم تا ببینیم در این بازارهای بزرگ، کدام گوشی‌ها بیشترین خواهان را دارند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research معمولا آمار تمام گزارش‌های خود را بنا به دلایلی منتشر نمی‌کند بنابراین شاید با خیلی از اطلاعات جالبی که می‌توان دریافت کرد آشنا نباشید. برای مثال همین آمار ۵ مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازارهای مختلف نظیر آمریکا، انگلستان و… که می‌تواند در انتخاب یک گوشی جدید واقعا به کارمان بیاید اما کمتر شاهد ارائه‌ی چنین گزارش‌هایی از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی یادشده هستیم.

با این حال خوشبختانه در این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی‌های پرفروشی بپردازیم که در بزرگ‌ترین بازارهای جهان به فروش می‌رسند. متأسفانه نتوانستیم آمار فروش گوشی‌ها در تمامی بازارها را در این مطلب قرار دهیم چرا که از حوصله‌ی متن خارج است. هرچند با نگاهی به آمار فروش گوشی در این ۵ کشور تقریبا می‌توان متوجه شد که چه محصولی در کل بازارها بیشترین طرفدار و خواهان را دارد.

تقریبا همه‌ی بازارها در اختیار اپل قرار دارد

اگرچه در بسیاری از بازارها به‌خصوص خاورمیانه، گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به خاطر شرایط مالی کاربران فروش بیشتری دارند اما می‌بینیم که در بازارهای بزرگ، این اپل است که می‌درخشد و حکمرانی می‌کند. شرکت آمریکایی معمولا هر سال در بین ۱۰ گوشی پرفروش سال، بیشترین نماینده را دارد و سال گذشته هم در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ۷ نماینده داشت که این فوق‌العاده است. بیشترین فروش گوشی‌های این شرکت هم مربوط به مدل استاندارد از هر سری است که امسال هم می‌بینیم آیفون ۱۳ توانست این سنت را حفظ کند.

در بازار انگلستان، آیفون ۱۳ با اختلاف چشمگیری نسبت به آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس در رده‌ی نخست قرار دارد. دو گوشی دیگر هم به ترتیب در رده‌ی دوم و سوم قرار دارند و با اختلاف کمی از آن‌ها شاهد حضور گلکسی A12 و آیفون ۱۲ هستیم. آماری فاجعه برای سامسونگ که هیچ نماینده‌ی پرچم‌داری در این لیست ندارد. هرچند تنوع پرچم‌دارهای اندرویدی هم دلیل اصلی این موضوع به حساب می‌آید.

همین رده‌بندی در کشور چین هم دیده می‌شود حال با اندکی تفاوت در اعداد و ارقام. برای مثال آیفون ۱۳ همچنان پرفروش‌ترین گوشی در این بازار به حساب می‌آید اما آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس با درصد مشابهی در رده‌ی دوم قرار می‌گیرند. اوپو رینو ۷ ۵G و آنر ۶۰ هم در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. این آمار هم برای شرکت‌های اندرویدی مطرح بازار یعنی سامسونگ و شیائومی اصلا خوب نیست چرا که هیچ نماینده‌ای در این بازار ندارند که بتواند خود را به جمع پنج گوشی پرفروش برساند.

کورسوی امید برای سامسونگ در بازار کره

در کشور کره اما اپل اگرچه از بین ۵ گوشی ۲ نماینده دارد اما حداقل روی جدول، پرفروش‌ترین نیست. در این ماه گلکسی زد فلیپ ۳ ۵G بود که توانست در خاک کره بیشترین فروش را به خود اختصاص دهد. انتظار می‌رود فروش گوشی‌های تاشو روز به روز افزایش پیدا کند و با یکه‌تازی سامسونگ در این زمینه، به نظر می‌رسد برای چند سال باز هم باید شاهد قرارگیری سامسونگ در صدر جدول بهترین تولیدکننده‌ی گوشی اما این‌بار در شمایلی متفاوت باشیم. با این حال در این بازار دومین گوشی پرفروش آیفون ۱۳ است که البته سهم آن با زد فلیپ ۳ تفاوتی ندارد و همان‌طور که گفته شد فقط روی آمار است که می‌بینیم این گوشی در رده‌ی دوم قرار دارد.

گلکسی A32، گلکسی A52s و بعد از آن آیفون ۱۳ پرو مکس هم در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند تا بدین ترتیب در خاک کره هم سامسونگ هیچ پرچم‌داری را در بین ۵ گوشی پرفروش نداشته باشد. آمار عجیبی که اصلا انتظار نمی‌رفت شاهد باشیم. در بازارهای دیگر نظیر آلمان و فرانسه، گلکسی S20 فن ادیشن فروش خوبی را تجربه می‌کند که آن هم یک پرچم‌دار واقعی نیست.

در آمریکا هم اصلا وضعیت شرکت‌های اندرویدی خوب نیست. از قبل هم انتظار نداشتیم در این بازار چیز دیگری را جز آنچه آمار نشان می‌دهد شاهد باشیم. سامسونگ در بازار آمریکا هیچ نماینده‌ی پرچم‌داری ندارد. این یعنی اپل هم در خاک کشور خود و هم در کره، عملکرد بهتری از شرکت کره‌ای در فروش پرچم‌دار دارد. سامسونگ در این بازار فقط توانست در فروش گلکسی A32 5G عملکرد خوبی داشته باشد که آن هم در رده‌ی آخر قرار گرفت. رتبه‌ی نخست تا چهارم در اختیار آیفون ۱۳، ۱۳ پرو مکس، ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا