گیم

یوبی‌سافت با اساسینز کرید والهالا به استیم باز‌می‌گردد

یوبی‌سافت جدیدترین ناشر بزرگی است که پس از اینکه دوره‌ای روی دیگر فروشگاه‌های آنلاین تمرکز کرده بود، اکنون می‌خواهد به استیم بازگردد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ همان‌طور که سایت یوروگیمر گزارش داده است، این شرکت صفحه‌ای را برای بازی اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed: Valhalla) در استیم باز کرده است. این بازی که در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های دیگر منتشر شده بود، قرار است در تاریخ ۶ دسامبر در استیم هم منتشر شود.

علاوه بر اساسینز کرید والهالا، تأیید شده است که دو بازی Anno 1800 و Roller Champions هم برای استیم عرضه خواهند شد. اگرچه تاریخ عرضه‌ی این دو بازی برای استیم مشخص نشده است. بازی اساسینز کرید والهالا اولین عنوان یوبی‌سافت خواهد بود که از زمان عرضه‌ی Starlink: Battle for Atlas در آوریل ۲۰۱۹ بر روی استیم منتشر می‌شود. این ناشر همچنان به عرضه‌ی به‌روزرسانی و بسته‌های الحاقی برای عناوینی مانند For Honor و Rocksmith در استیم ادامه خواهد داد.

با این حال، برای بازی‌های جدید یوبی‌سافت همچنان روی فروشگاه آنلاین خود یعنی Uplay و همچنین رقیب جدید استیم یعنی اپیک گیمز استور حساب باز خواهد کرد. یوبی‌سافت همکاری خود با اپیک گیمز استور را از زمان عرضه‌ی بازی Tom Clancy’s The Division 2 آغاز کرده است. در ادامه همان سال، نایب‌رئیس بخش همکاری و درآمد یوبی‌سافت گفت که این تصمیم به خاطر سهم درآمد غیرواقعی شرکت وَلو (Valve) گرفته شده که بازتاب دقیقی را از وضعیت توزیع بازی در حال حاضر در جهان نشان نمی‌دهد. همچون بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، ولو برای عرضه‌ی بازی در استیم سهمی ۳۰ درصدی از فروش را از ناشران دریافت می‌کند. این در حالی است که اپیک فقط ۱۲ درصد از سهم فروش بازی‌ها را دریافت می‌کند.

استیم همچنان سهم درآمدی خود را از فروش بازی‌ها تغییر نداده است. در پاسخ به این سؤال که چرا یوبی‌سافت اکنون به استیم باز می‌گردد، یکی از سخنگویان یوبی‌سافت به سایت GamesIndustry.biz گفت: «ما دائماً در حال ارزیابی نحوه ارائه بازی‌های خود به مخاطبان مختلف در همه‌جا هستیم و در عین حال یک اکوسیستم پخش ثابت را از طریق پلتفرم Ubisoft Connect ارائه می‌دهیم.»

یوبی‌سافت تنها ناشر بزرگی نیست که بعد از مدتی دوری و تمرکز روی دیگر فروشگاه‌های آنلاین، اکنون به استیم بازمی‌گردد. شرکت الکترونیک آرتز هم با محدود کردن بازی‌های خود در استیم سعی کرد مخاطبانش را به فروشگاه دیجیتالی خود یعنی EA Origin‌ سوق دهد. با این حال، پس از عرضه‌ی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order روی استیم و مشاهده‌ی موفقیت‌های حاصل از این تصمیم، موج دیگری از بازی‌های خود از جمله نسخه‌هایی از مجموعه بازی‌های دراگون ایج و نید فور اسپید را دوباره برای استیم منتشر کرد.

اکتیویژن بلیزارد هم تقریباً کار مشابهی را انجام داد و علی‌رغم اینکه پس از سال ۲۰۱۷ عرضه‌ی بازی‌های سری کال آو دیوتی را روی استیم متوقف کرده بود، در سال جاری با عرضه‌ی بازی مدرن وارفر ۲ به‌صورت هم‌زمان در استیم و دیگر پلتفرم‌ها به دوری این سری بازی از استیم پایان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا