گیم

پتنت هوش مصنوعی سونی بازی‌ها را برای ما آسان می‌کند

سونی به کمک کاربران می‌آید! پتنت هوش مصنوعی سونی که به تازگی ثبت شده، به شما کمک می‌کند بازی‌هایی با درجه سختی بسیار بالا را راحت‌تر به پایان برسانید و همچنین به کاربران ناتوان کمک می‌کند بیش از پیش از بازی‌های ویدیویی لذت ببرند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، تعامل مستقیم در بازی‌های ویدیویی، همان چیزی است که این رسانه را از سایر رسانه‌ها از جمله فیلم و سریال جدا می‌کند. ارتباط مستقیم کاربر با بازی همان چیزی است که سبب پیشروی در داستان یک بازی می‌شود. تفاوتی ندارد شما در بازی چه کار کنید، از راه رفتن به ساده‌ترین شکل تا مبارزه در برابر قوی‌ترین باس‌ها، تعامل محسوب شده و این چیزی است که ما در دنیای فیلم و سریال تماشا نمی‌کنیم. با این حال، ما گاهی اوقات با قرار گیری در برابر چالش‌های سخت بازی‌‌ها، نیازمند پیشرفت دادن مهارت‌های خود هستیم که می‌تواند ساعت‌ها یا روزها به طول بیانجامد.

ما بارها و بارها شاهد به سختی افتادن کاربران در بازی‌هایی چون Dark Souls یا Elden Ring بوده‌ایم که باعث شده کاربر برای شکست و گذر کردن از یک باس، ساعت‌ها تمرین کند. بدون شک چنین روشی برای هر کسی نبوده و بسیاری آن را خسته کننده می‌دانند. علاوه بر آن، چنین رویکردی برای کسانی که ناتوانی جسمی دارند، می‌تواند به شدت طاقت فرسا باشد و به همین دلیل نمی‌توانند تمام نیروی مورد نیاز برای شکست دادن باس‌ها را در اختیار داشته باشند.

طبق اخبار تازه انتشار یافته، شرکت سونی پتنتی جدید با مضمون روش تمرین هوش مصنوعی به ثبت رسانده که به طور همزمان روش گیم پلی کاربر را به همراه مرحله‌ای که کاربر در آن حضور داشته مطالعه کرده و در نتیجه به کاربر برای بهتر شدن در بازی کمک می‌کند. سونی از سال ۲۰۱۹ در حال توسعه و افزودن بخش‌های جدید به این پتنت بوده و آخرین پتنت افزوده شده، شخصی سازی روش تمرین هوش مصنوعی است. هدف این پتنت، آسان سازی بازی برای تمام افراد است تا همه بتوانند از بازی‌ها لذت ببرند.

پتنت هوش مصنوعی سونی را می‌توان چیزی شبیه به سیستم Ghost Runner بخش داستانی بازی Titanfall 2 دانست که به کاربر اجازه می‌داد مسیر درست را از میان چندین مسیر متفاوت تشخیص دهد. پتنت سونی به شما اجازه داده حالت‌های روح مانندی را در هر بازی که انجام می‌دهید فعال کنید تا بهترین مسیر را در مکانی گیج کننده یا بهترین روش مبارزه در مبارزه‌ای سخت را تماشا کنید. این پتنت بدون شک مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت، البته نباید این واقعیت را انکار کرد که تا حدی قدرت کنترل بازی را از شما می‌گیرد. با این حال بسیاری افراد ترجیح می‌دهند که زمان کمتری را صرف یادگیری کرده و بدون خطا در بازی، صرفا از داستان آن لذت ببرند.

از سوی دیگر، آزمون و خطا روشی بسیار پذیرفته شده و دوست داشتنی در میان گیمرها بوده چون باعث می‌شود که شما قوی‌تر شوید و زمانی که از چالشی عبور می‌کنید، حس پیروزی غیر قابل توصیفی داشته باشید. البته این روش بدون شک بهترین روش برای پیروزی در عناوینی چون Elden Ring نبوده چون میزان سختی این بازی و بازی‌های مشابه، بسیار متفاوت است! ما در هیچ رسانه دیگری نیاز به تلاش مستمر برای عبور از یک بخش را تماشا نکرده‌ایم و این همان موضوعی است که ویدیو گیم را جذاب می‌کند.

کاربران بسیاری پس از انتشار بازی Dark Souls در سال ۲۰۱۱ به دنبال روش‌هایی برای عبور از دشمنان سخت بودند و متاسفانه بسیاری با جملات زننده‌ای از طرف دیگر کاربران روبه رو می‌شدند. حال سونی بالاخره به کمک این کاربران آمده و قصد دارد دنیای بازی‌های ویدیویی را برای همه ما جذاب‌تر از پیش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا