موبایل

وان‌پلاس ۱۰ پرو با اسنپدراگون ۸ معرفی شد

بعد از ماه‌ها انتظار بالاخره گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۰ پرو در چین رسما معرفی شد. اول از همه باید به طراحی این گوشی بپردازیم. اگرچه طراحی پنل جلویی آن تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، اما در پنل پشتی شاهد ماژول دوربین بسیار بزرگی هستیم که تا حدی یادآور گلکسی S21 است. در این ماژول ۳ دوربین تعبیه شده و برند هاسلبلاد هم بر روی آن حک شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ وان‌پلاس ۱۰ پرو از نمایشگر ۶٫۷ اینچی امولد با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد ولی فناوری LTPO استفاده شده برای آن نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. این فناوری به نمایشگر موردنظر اجازه می‌دهد که رفرش ریت بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. همچنین وان‌پلاس برای این گوشی از قابلیت موسوم به Dual Color Calibration استفاده کرده که به نمایشگر اجازه می‌دهد در سطوح کنتراست بالا و پایین رنگ‌های مختلف را به صورت کالیبره شده نمایش دهد.

وان‌پلاس ۱۰ پرو

همانطور که انتظار داشتیم، قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که در کنار آن حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار دارد. انرژی این گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که بزرگ‌تر از نسل قبلی است و در ضمن باید به پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ وات هم اشاره کنیم که می‌تواند در عرض ۳۲ دقیقه باتری این گوشی را به طور کامل شارژ کند. خوشبختانه این شارژ همراه با وان‌پلاس ۱۰ پرو به دست کاربران می‌رسد. از سوی دیگر نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات را از قلم بیندازیم.

همکاری وان‌پلاس و هاسلبلاد همچنان ادامه دارد و دوربین اصلی و تله‌فوتوی این گوشی تفاوتی با نسل قبلی ندارند. این یعنی بار دیگر برای دوربین اصلی و تله‌فوتو با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی سروکار داریم. اما در این میان، برای دوربین اولترا واید سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که زاویه دید ۱۵۰ درجه‌ای را ارائه می‌کند. البته در حالت پیش‌فرض، عکس‌ها با زاویه دید ۱۱۰ درجه‌ای ثبت می‌شوند ولی کاربران می‌توانند حالت ۱۵۰ درجه‌ای را فعال کنند. در زمینه‌ی دوربین سلفی هم به جای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی حالا از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

وان‌پلاس ۱۰ پرو

طبق اعلام وان‌پلاس، هر سه دوربین قادر به ثبت عکس‌های دارای رنگ‌های ۱۰ بیتی هستند و به زبان ساده در عکس‌های موردنظر طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها ثبت می‌شود. به لطف قابلیت موسوم به هاسلبلاد پرو، هر سه دوربین می‌توانند عکس‌های ۱۲ بیتی RAW ثبت کنند و همچنین باید به قابلیت RAW+ هم اشاره کنیم که به طور همزمان عکس RAW و JPEG پردازش شده را ثبت می‌کند تا کاربران برای انتخاب عکس‌ها دست بازتری داشته باشند. همچنین قابلیت Movie Mode هم ارائه شده که تنظیم ISO، سرعت شاتر و دیگر تنظیمات حین فیلمبرداری را امکان‌پذیر می‌کند.

طبق اعلام وان‌پلاس، این گوشی با رابط کاربری ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ راهی بازار چین می‌شود. البته مدیران این شرکت بار دیگر گفته‌اند که در کشورهای دیگر، کاربران این گوشی را با OxygenOS 12 دریافت می‌کنند. البته با توجه به اینکه تفاوت‌های این دو رابط کاربری روزبه‌روز کمتر می‌شود، به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک تفاوت آن‌ها فقط به نام محدود خواهد شد.

وان‌پلاس ۱۰ پرو

مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۷۴۰ دلار راهی بازار چین می‌شود و مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم به ترتیب ۷۸۵ و ۸۳۰ دلار قیمت دارند. وان‌پلاس هنوز تاریخی برای عرضه‌ی جهانی این گوشی مشخص نکرده و همچنین در مورد احتمال عرضه‌ی مدل استاندارد وان‌پلاس ۱۰ هم هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا