تکنولوژی

هواوی به دنبال ارتباط اینترنت 5.5G ؛ افزایش سرعت تا 10 برابر نسبت به 5G

اخیراً در رویدادی موسوم به 5G-Advanced Innovation Industry یکی از معاونین شرکت هواوی به معرفی شش جهت‎گیری مهم برای دستیابی به ارتباط 5.5G پرداخت. این فناوری در حال توسعه توسط هواوی و دیگر شرکت‎هاست و می‎تواند طی چند سال آینده، سرعت ارتباطات دستگاه‎ها را تا 10 برابر ارتقا دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سخت افزار؛ همانطور که می‎توان از نام این فناوری حدس زد، فناوری 5.5G در واقع یک بروزرسانی بزرگ و نسخه حرفه‎ای از فناوری 5G خواهد بود که قصد دارد قابلیت‎های اضافه‎ای را به بستر اصلی فناوری 5G بیفزاید. هواوی به این نکته نیز اشاره کرده است که 5.5G می‎تواند در بهبود تجربه تعامل بلادرنگ دستگاه‎ها با هم، افزایش قابلیت اینترنت اشیا به صورت ارتباط سلولی و همچنین سناریو‎های جدید ارتباطی، نقش استراتژیک و مهمی ایفا کند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در این رویداد، هواوی با توسعه فناوری 5.5G، شش حوزه مختلف از اهداف مهم در دنیای ارتباطات را دنبال می‎کند که مقصد نهایی آنها رساندن ظرفیت شبکه به 10 برابر سطح فعلی است. این شش حوزه عبارت اند از:

  • بازسازی طیفی
  • افزایش نرخ Uplink
  • دستیابی به اینترنت اشیا به صورت کامل یا Full Scenario
  • قابلیت تولید و توسعه سناریوهای مختلف
  • شبکه حمل و نقل خودران در سطح L4
  • کاهش کربن در سطح کره زمین و توسعه فناوری‎های سبز

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای رسیدن به فناوری 5.5G نیاز به چه تجهیزات و مقدماتی است. در رویداد بررسی این موضوع عنوان شد که شبکه‎های فعلی 5G برای رسیدن به حداکثر قابلیت‎های عنوان شده در 5.5G می‎توانند به چند راه متوسل شوند.

یکی از این روش‎ها ارتقای سطح ارسال و دریافت داده‎هاست که می‎تواند با فرایندهای موقعیت‌یابی دقیق و افزایش تراکم اتصالات، حاصل گردد. مضاف بر این، استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش دقت در ارتباطات و ارتقای ظرفیت ارتباطی نیز می‎تواند به خدمت گرفته شود.

هواوی به دنبال ارتباط اینترنت 5.5G

در ادامه این مراسم آقای ژو ونوی، یکی از مدیران شرکت هواوی و رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک به بیان دیدگاه خود در مورد این فناوری پرداخت. آقای ونوی در صحبت‎های خود ضمن اشاره به اینکه 5.5G می‎تواند سطح بالاتر فناوری فعلی 5G باشد، به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از الزامات مهم در فناوری 5G این است که سیستم‎های پیشرفته آتی بتوانند همه دستگاه‎های 5G را بدون محدودیت پشتیبانی کنند.

در کنار قابلیت پشتیبانی از دستگاه‎های مختلف، باید شرایطی ایجاد گردد تا دستگاه‎های 5.5G بتوانند از همه باندهای فرکانسی زیر 100 گیگاهرتز نیز استفاده کنند تا بتوان حداکثر پتانسیل بالقوه آنها را بالفعل تبدیل کرد.

خبر جالب دیگری که باید در مورد قابلیت‎های فناوری 5.5G به اطلاع رساند آن است که با استفاده از 5.5G می‎توان به نرخ دانلود گیگابیت بر ثانیه همراه با تأخیر 5 میلی ثانیه رسید که انجام امور بسیار گسترده‎ای را برای کاربران ممکن می‎سازد.

در انتهای این مراسم اعلام شد که شرکت هواوی با قدرت در حال توسعه و کار بر روی فناوری 5.5G است تا بتواند آن را به عنوان بروزرسانی مهمی برای فناوری 5G، طی سالیان آینده در اختیار کاربران قرار دهد.

البته این انتهای کار هواوی در حوزه ارتباطات نیست و این شرکت قصد دارد بین سال‎های 2025 تا 2030، به همراه شرکای خود، فناوری‌های پیشرفته‎تر از 5.5G را نیز دنبال کرده و به مرحله استفاده عمومی و تجاری برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا