موبایل

رجیستری های جدید استارت خورد

اجرای طرح اجباری شدن رجیستری دستگاه های مرتبط با تلفن همراه، رایانه یا سیم کارت خور از امروز همزمان با ۱۲ تیر ماه آغاز شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، پیش از این تنها گوشی های تلفن همراه بود که در زمان ورود به کشور باید رجیستری می شد و جریان آن از سال گذشته دستخوش تغییرات شده و عمده فرایند به صورت غیر حضوری انجام می شود.
اما چندی پیش با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، قرار شد تا رجیستر انواع دستگاه‌های دارای سیم کارت در گمرک آغاز شود که شروع آن از امروز – ۱۲ تیرماه – اعلام شده بود.

پیگیری از گمرک ایران نشان می دهد که رجیستری موبایل واره ها طبق زمان اعلام شده در مبادی ورودی کلید خورده و برای ساعت های هوشمند آغاز شده است.

طبق زمان بندی انجام شده بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه شامل رجیستر اجباری در رویه مسافری در گمرکات ورودی خواهند شد.

همچنین تبلت برند لنوو از تاریخ ۲۶ تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مرداد ماه مشمول رجیستری می شود.

رجیستری این دستگاه ها نیز مانند گوشی موبایل به صورت غیر حضوری انجام می شود؛ به طوری که در مبادی ورودی توسط گمرک با دستگاه بارکدخوان، اطلاعات اولیه ثبت و مسافر تا یک ماه بعد فرصت دارد تا با ورود به سامانه فرایند رجیستری را تکمیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا