گیم

نینتندو ماریو کارت 8 و Splatoon را به دلیل مشکلات امنیتی آفلاین می کند

نینتندو اعلام کرده است که ماریو کارت 8 و Splatoon را به دلیل مسائل امنیتی آفلاین کرده است. این شرکت پیامی را در وب‌سایت خود منتشر کرد که در آن بیان می‌کرد که برای رفع آسیب‌پذیری مربوط به بازی آنلاین، تعمیر و نگهداری فوری لازم است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ نینتندو هنوز زمان تخمینی برای بازیابی خدمات شبکه ارائه نکرده است. این شرکت برای هر گونه ناراحتی ناشی از این وضعیت عذرخواهی می کند.

به گفته Dataminer OatmealDome، این مشکل احتمالا به دلیل ENLBufferPwn است. این اکسپلویت می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تا کنترل سیستم قربانی را به سادگی با آن‌ها در یک بازی چندنفره آنلاین در دست بگیرد. قبلاً مشخص شده بود که این مشکل در Mario Kart 7 در 3DS و چندین بازی دیگر سوییچ، از جمله Mario Kart 8 Deluxe، Animal Crossing: New Horizons، Nintendo Switch Sports، Splatoon 2 و 3 وجود دارد. با این حال، نینتندو قبلاً این عناوین را اصلاح کرده است. برای محافظت از آنها در برابر سوء استفاده.

ویدئویی ارسال شده توسط YouTuber PabloMK7 نشان می‌دهد ENLBufferPwn در حال کار بر روی Mario Kart 7 است. این امکان را می‌دهد تا سفت‌افزار سفارشی روی کنسول هدف قرار داده شود و احتمالاً می‌توان از آن برای سرقت اطلاعات حساب یا کارت اعتباری و همچنین برای ضبط قربانی استفاده کرد. میکروفون و دوربین 3DS

اگرچه ممکن است کسانی را که هنوز در سیستم Wii U متوقف شده بازی می‌کنند ناامید کند، به نظر می‌رسد که نینتندو چاره‌ای جز آفلاین کردن ویژگی‌های آنلاین تا رفع مشکل امنیتی نداشته است. نینتندو مسائل مربوط به حریم خصوصی خود را کاملاً جدی می‌گیرد و کمکی نمی‌کند که Mario Kart 8 با فروش نزدیک به 8.5 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی Wii U بود. از سوی دیگر، نسخه اصلی Splatoon تقریباً 5 میلیون نسخه فروخت.

این مشکل تنها چند هفته قبل از 27 مارس ظاهر شد، زیرا نینتندو در حال تعطیل کردن Wii U و 3DS eShops است. پس از آن، صاحبان سیستم ها نمی توانند از ویترین فروشگاه های دیجیتال خرید کنند، اما همچنان می توانند عناوینی را که قبلا خریداری کرده اند دانلود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا