گیمویدئو

نمایش جزئیات بیشتر در تریلر جدید لست آو آس پارت ۱

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی و استودیو ناتی داگ تریلر جدیدی را از بازی لست آو آس پارت ۱ (The Last of Us Part I) منتشر کردند که به توضیح درباره‌ی جزئیات گیم‌پلی و ویژگی‌های این نسخه‌ی بازسازی‌شده پرداخته است. در این تریلر، دو کارگردان این پروژه یعنی شاون اسکیگ (Shaun Escayg) و متیو گالنت (Matthew Gallant) به‌صورت مفصل درباره‌ی بهبودهای این نسخه توضیح داده‌اند.

فناوری برتر ذیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی لست آو آس پارت ۱ در دو حالت گرافیکی در پلی‌استیشن ۵ قابل‌اجرا است. حالت اول، با رزولوشن ۴K نیتیو و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و حالت گرافیکی دوم به‌صورت ۴K پویا (داینامیک) و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. این بازی همچنین به‌صورت کامل از قابلیت‌های دوال‌سنس از جمله بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق‌پذیر پشتیبانی خواهد کرد و از صدای سه‌بعدی هم در پلی‌استیشن ۵ بهره خواهد بود. بازی از قابلیت VRR هم پشتیبانی خواهد کرد.

طبق گفته‌ی کارگردانان بازی، دکمه‌های R2 و L2 برای هر سلاحی در بازی میزان مقاومت خاص و متفاوتی خواهد داشت که این‌گونه حس استفاده از آن سلاح را به شکل بهتری نشان دهد. از طرف دیگر، بازخورد لمسی در سراسر بازی و در تعامل با اشیا و محیط‌های مختلف با نوع لرزش خاصی که ایجاد می‌کند، به تجربه‌ی بهتر شما در بازی کمک خواهد کرد.

طبق توضیحاتی که بیان شده، از کارگردانی هنری تا مدل‌ شخصیت‌ها، تمامی بازی از پایه دوباره برای پلی‌استیشن ۵ توسعه داده شده است و سعی دارد که از پتانسیل‌های گرافیکی نسل نهم کنسول‌ها بهره ببرد تا بازی بتواند وفاداری بیشتری به خواسته‌ی اولیه استودیو در زمان توسعه‌ی بازی در نسل هفتم پیدا کند. سخت‌افزار قدرتمند پلی‌استیشن ۵ مزایای بصری زیادی را به همراه دارد و فیزیک بازی متراکم‌تر است و همچنین قرار است انتقال بین صحنه‌های سینمایی و گیم‌پلی به‌صورت یکپارچه و بدون وقفه انجام شود. انیمیشن‌های شخصیت‌ها هم چه در زمان گیم‌پلی و چه در زمان میان‌پرده‌ها کاملاً بهبودیافته است.

فناوری «تطبیق حرکت» (Motion matching) که در بازی لست آو آس پارت ۲ هم استفاده شده بود، اجازه می‌دهد که انیمیشن‌های شخصیت‌ها به طور متقاعدکننده‌تر، شهودی و واقعی‌تری پیاده‌سازی شود. این‌ها همگی لایه دیگری از باورپذیری را به شخصیت‌ها و تعامل آن‌ها با جهان بازی اضافه می‌کنند.

علاوه  بر آن، هوش مصنوعی بازی هم ارتقا یافته است و باعث شده باورپذیری شخصیت‌های غیر قابل بازی یا دشمنان در دنیای بازی بیشتر شود. در کنار ارتقا هوش مصنوعی دشمنان، هوش مصنوعی همراهان شما هم بیشتر شده و آن‌ها سعی می‌کنند با سیستمی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، از مکان‌های در دسترس دید دشمنان دور بمانند.

همه‌ی این پیشرفت‌ها با هدف افزایش غوطه‌وری در بازی انجام شده‌اند اما پیشرفت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. ناتی داگ با گوش سپردن به خواسته‌های جامعه‌ی طرفداران خود ویژگی‌های جدیدی از جمله حالت Permadeath، یک حالت اسپید ران و مجموعه‌ای از لباس‌های کاملاً جدید قابل باز شدن برای جوئل و الی اضافه کرده است. این بازی همچون بیش از ۶۰ گزینه‌ برای تنظیم دسترسی‌پذیری بازی در نظر گرفته است که حتی از کار آن‌ها در لست آو آس پارت ۲ هم پیش گرفته است. از جمله این حالت‌های دسترسی‌پذیری، یک حالت توصیف صوتی هم به بازی اضافه شده است که اتفاقات بازی را روایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا