گیم

عرضه نسل دوم Steam Deck با بهبود باطری و صفحه نمایش

مدیران بخش گیمینگ شرکت Valve و مهندسان ارشد طراح و سازنده کنسول Steam Deck به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که مشغول طراحی و تولید دومین نسل از این کنسول بازی هستند. در این مصاحبه همچنین به معرفی بخشی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل دوم از این کنسول‌های گیمینگ پرداخته شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پس از عرضه کنسول گیمینگ Steam Deck از سوی Valve، به نظر می‌رسد این شرکت اکنون در صدد تولید و عرضه دومین نسل از آن است. مدیران ارشد این شرکت به تازگی در مصاحبه‌ای با سایت The Verge اعلام کرده‌اند که مراحل تولید دومین نسل از کنسول گیمینگ Steam Deck در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک شاهد رونمایی و عرضه آن خواهیم بود. در این مصاحبه همچنین اعلام شد که قرار نیست عملکرد و قدرت این کنسول در هنگام اجرای بازی‌ها بهبود پیدا کند و تمرکز اصلی بر روی ارتقا شارژدهی باتری و همچنین کیفیت صفحه نمایش است.

در این مصاحبه که با حضور Lawrence Yang و Pierre-Loup Griffais از طراحان ارشد کنسول Steam Deck صورت گرفته است از قابلیت‌های جدید نسل دوم از این کنسول نیز صحبت شده است. آن‌ها در این مصاحبه اعلام کرده‌اند که در نسل دوم از کنسول Steam Deck به دنبال بهبود عملکرد باتری و همچنین ارتقا کیفیت صفحه نمایش این کنسول هستند و خبری از ارتقا عملکرد و قدرت در هنگام اجرای بازی‌ها نخواهد بود. بنا به گفته این دو طراح، در نسل دوم از این کنسول‌ها قرار است تنها عملکرد محصول نسل قبل حفظ شود.

در بخش دیگری از این مصاحبه آمده است که شرکت Valve در حال حاضر تنها قصد دارد نسل دوم از کنسول Steam Deck را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های نسبتاً مشابه با نسل اول روانه بازار کند؛ چرا که حفظ بخشی از مشخصات به سود کاربران و همچنین توسعه دهندگان بازی‌ها خواهد بود و سبب ارتقا عملکرد کلی این پلتفرم می‌شود. قرار است بهبود عملکرد و همچنین ارتقا قدرت این کنسول در اجرای بازی‌ها تنها هنگامی صورت بگیرد که دست‌یابی به میزان قابل توجهی از آن میسر باشد.

Valve و مهندسان ارشد بخش گیمینگ آن در حال حاضر دسترسی به یک عملکرد و همچنین قدرت مشابه در اجرای بازی‌ها بر روی نسخه‌های مختلف این کنسول را امتیاز می‌دانند و اهمیت زیادی برای آن قایل هستند؛ چرا که این قابلیت به آن‌ها در ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری این کنسول کمک می‌کند و همچنین به کاربران نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند بر روی این کنسول‌ها به چه سطحی از عملکرد دسترسی پیدا کنند.

با توجه به این اطلاعات به نظر می‌رسد که فعلاً خبری از عرضه نسخه پیشرفته یا پرو از این کنسول نخواهد بود. در ماه‌های اخیر شایعات و گزارش‌های فراوانی منتشر شده بود که نشان می‌داد نسخه پرو از این کنسول در مسیر توسعه است و قرار است با قطعات سخت افزاری قدرتمندتری روانه بازار شود.

نسل اول از کنسول‌های Steam Deck نیز از زمان اولین عرضه تاکنون تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. اگرچه تمرکز اصلی تیم سازنده بر روی تغییرات نرم افزاری بوده است اما در بخش سخت افزار نیز شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده‌ایم. مدیران ارشد Valve در این مصاحبه تایید کرده‌اند که مکانیزم اتصال باتری به دستگاه، فن‌های سیستم، دکمه‌های Quick Access و همچنین بخش سرویس Steam دستگاه، دچار تغییر و تحول‌های فراوانی شده است و در نسخه‌های جدید امکان تعویض باتری بسیار بهتر از قبل وجود دارد.

بنا به گفته سازندگان کنسول Steam Deck قرار است در آینده قابلیت‌های نرم افزاری گسترده‌تری نیز در دسترس کاربران این کنسول قرار بگیرد. قابلیت‌هایی نظیر به اشتراک گذاری تنظیمات Steam Deck در هر بازی یا امکان انتقال و اشتراک گذاری تنظیمات گرافیکی میان چند دستگاه‌. البته ممکن است حضور این قابلیت‌ها در کنسول Steam Deck کمی زمان‌بر باشد؛ چرا که بنا به گفته آن‌ها شرکت Valve در حال حاضر تمرکز چندانی بر روی این دست از قابلیت‌ها ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا