تکنولوژی

صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس به ۴۰ کشور

رئیس پارک فناوری پردیس با ابراز امیدواری از اینکه این پارک بتواند سهم عمده‌ای از اقتصاد دانش‌بنیان را در منطقه نوآوری پردیس داشته باشد، از صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس به ۴۰ کشور دنیا خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، مهدی صفاری‌نیا امروز در افتتاحیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ ، کنار هم قرار گرفتن‌ همه بازیگران حوزه کسب و کارها را از ویژگی‌های این رویداد نام برد و گفت: از این رو مخاطبان این رویداد تنها برای بازدید از نمایشگاه به این رویداد نمی‌آیند، بلکه با برگزاری رویدادها و نشست‌ها فرصت اشتغال، تجربه و  آشنایی و همکاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

وی از دیگر فرصت‌های ایجاد شده در این نمایشگاه را فرصت معرفی محصولات و خدمات فناورانه به بازارهای داخلی و یافتن شرکا برای همکاری‌های بین‌المللی عنوان کرد و یادآور سد:  از این رو امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد به توسعه کمی و کیفی زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور کمک کند.

صفاری‌نیا، رونمایی از رویدادی جدید در حوزه تأمین مالی تحت عنوان “فینوتکس” را از برنامه‌های جانبی این رویداد دانست و ادامه داد: از دلایل برگزاری سالانه رویداد اینوتکس در پارک فناوری پردیس این است که این پارک مؤسس و متولی این رویداد در ۱۲ دوره بوده است. دلیل دوم این است که پارک فناوری پردیس به یک منطقه نوآوری یا یک زیست‌بوم در ابعاد بین‌المللی تبدیل شده است.

صفاری‌نیا گفت: در پارک فناوری پردیس صدها هزار شرکت فناوری ایرانی و خارجی با بیش از ۹ هزار متخصص و ابعاد عملیاتی ۱۰۰ هزار هکتار وجود دارند که با اضافه شدن شهرک مسکونی نخبگانی، ابعاد جدیدی از نوآوری تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: پارک فناوری پردیس دارای شبکه بین‌المللی در ده‌ها سازمان است و محصولات پارک فناوری پردیس در ۴۰ کشور دنیا عرضه شده و به فروش می‌رسد.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در آینده ما باید به مساحت ۵۰۰ هکتار برسیم و هلدینگ‌های جدید در حوزه دانش‌بنیان‌ها، کمپ‌های اختصاصی خود را در این منطقه نوآوری استقرار می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که سهم عمده‌ای از اقتصاد دانش‌بنیان در این منطقه نوآوری رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا