موبایل

سنسور دوربین گوشی ISOCELL HP3 سامسونگ معرفی شد

ده ماه پس از معرفی اولین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند، حالا سامسونگ از دومین سنسور دوربین گوشی 200 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL HP3 رونمایی کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ ISOCELL HP3 جدیدترین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ نام دارد اما با این حال بخاطر اندازه کوچک‌تر خود نسبت به مدل قبلی، کماکان به عنوان یک مدل رده پایین‌تر شناخته می‌شود.

سنسور دوربینISOCELL HP3  سامسونگ یک سنسور 1/1.4 اینچی با وضوح 200 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 0.56 میکرومتر است. این در حالی است کهISOCELL HP1  یک سنسور 1/1.22 اینچی با 0.64 میکرومتر سایز پیکسل بود.

سامسونگ می‌گوید کاهش 12 درصدی اندازه پیکسل به سنسور جدید اجازه می‌دهد تا در دستگاه‌های بیشتری قرار بگیرد و بدین ترتیب ماژول دوربین گوشی 20 درصد مساحت کمتری را اشغال می‌کند. همچنین گفته شده می‌توان تصاویری 14 بیتی با پشتیبانی از نمایش 4 تریلیون رنگ با آن گرفت.

جدیدترین سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ همچنین دارای مکانیزم فوکوس خودکار Super QPD است؛ در پی آن تمام پیکسل‌های ISOCELL HP3 دارای قابلیت فوکوس خودکار هستند. سیستم فوکوس این سنسور از یک لنز بر روی چهار پیکسل مجاور برای تشخیص تفاوت فاز در هر دو جهت افقی و عمودی استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

سنسورISOCELL HP3  سامسونگ همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه است. برخلاف سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ، سنسورهای 200 مگاپیکسلی آن می‌توانند ویدیوهای 8K را با کمترین افت در میدان دید ضبط کنند.

به لطف ترکیب پیکسلی (Pixel Binning)، سنسور جدید می‌تواند تصاویر 50 مگاپیکسلی (2×2 binning) با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر یا تصاویر 12.5 مگاپیکسلی (4×4 binning) با اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر نیز بگیرد.

از دیگر ویژگی‌های ISOCELL HP3 نیز می‌توان به قابلیت Smart ISO Pro اشاره کرد که با ترکیب ایزو بالا، ایزو متوسط ​​و ایزو پایین، تصاویر را با گستره دینامیکی بهتری ثبت می‌کند.

JoonSeo Yim، معاون اجرایی تیم تجاری سنسور در Samsung Electronics، در این باره می‌گوید:

سامسونگ به طور مداوم روند بازار حسگرهای تصویر را از طریق پیشروی فناوری خود در سنسورهای با وضوح بالا با کوچک‌ترین پیکسل‌ها رهبری می‌کند. با جدیدترین سنسور 200 مگاپیکسلیISOCELL HP3 0.56 میکرومتر، سامسونگ رزولوشن‌ها را فراتر از سطوح حرفه‌ای برای کاربران دوربین گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا