گیم

ساخت نسخه‌ی موبایل بتلفیلد لغو شد

شرکت دایس (Dice) و الکترونیک آرتز تصمیم گرفتند تا ساخت نسخه موبایل بازی بتلفیلد (Battlefield) را متوقف کنند. حدود چند ماه پیش بود که ما شاهد نسخه آزمایشی این بازی در برخی از مناطق بودیم. حال اینطور که به نظر می‌رسد شرکت سازنده تصمیم دارد تا به طور کامل این بازی را حذف کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این خبر از گزارش اقتصادی سه ماهه سوم الکترونیک آرتز ریشه گرفته است. جایی که اعلام شد نسخه موبایل ایپکس لجندز نیز از سال آینده دیگر پشتیبانی نخواهد شد. همینطور اینکه عرضه بازی جنگ ستارگان جدای: دوام آورنده (Star Wars Jedi: Survivor) نیز با تأخیر مواجه خواهد شد.

ماجرای بتلفیلد موبایل نیز مشابه نسخه موبایل ایپکس بود. به این شکل که بدون هیچ ارتباطی با عناوین اصلی ساخته شده و چیزی به نام کراس پلی (Cross play) و Cross Progression وجود نداشته باشد. این بازی یک عنوان کاملاً جدا بوده و دارای فصل‌ها و بتل‌پس (Battle Pass) مخصوص خود بود. الکترونیک آرتز در یک بیانیه نوشته:

با پیشرفت صنعت گیمینگ، تلاش ما برای ساخت یک اکوسیستم از عناوین بتلفیلد بیشتر شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا مسیر خود را تغییر داده و تلاش کنیم تا بهترین دیدگاه خود را روی مجموعه اصلی پیاده کنیم. ما در تلاش هستیم تا به نهایت پتانسیل بتلفیلد رسیده و بازی بتلفیلد ۲۰۲۴ را بهتر کنیم.

تجربه کاربران از نسخه آلفای این بازی چندان بد نبود و بتلفیلد موبایل می‌توانست آینده خوبی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۸ الکترونیک آرتز شرکت Industrial Toys را خریداری کرد. هدف از خرید این شرکت هم کار روی عناوین موبایل این شرکت بود. حال معلوم نیست که با منحل شدن ساخت بتلفیلد چه اتفاقی برای این شرکت خواهد افتاد.

الکترونیک آرتز مشخص کرده که برنامه بزرگی برای مجموعه بتلفیلد دارد. این شرکت در گذشته نیز اعلام کرد که قصد دارد یک دنیای مشترک از عناوین بتلفیلد بسازد. از طرفی یک بازی بتلفیلد توسط یک شرکت جدید در حال ساخت است. این شرکت جدید توسط مارکوس لتو (Marcus Letho) ساخته شده که از افرادی بود که در ساخت سری هیلو (Halo) نیز نقش فعالی داشت.

آخرین بازی مجموعه بتلفیلد یعنی ۲۰۲۴ عملکرد اصلاً خوبی نداشت. این بازی در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شد و نتوانست توجه طرفداران و منتقدان را به خود جلب کند. با این حال دیس از زمان عرضه در حال کار روی این بازی بوده و به طور دائم آن را بهتر کرده است. مشکل اینجاست که طرفداران اعتماد خود را به آن از دست داده و بتلفیلد ۲۰۲۴ کاربران فعال زیادی ندارد. نکته جالب اینجاست که دایس برای بهتر کردن این بازی بسیاری از سیستم‌های قدیمی مثل کلاس‌ها و نقشه‌های عناوین قبلی را دوباره وارد بازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا