فناوری اطلاعات

رونمایی ابر آروان از نسخه آلفا Cloud shell

ابر آروان از محصول جدید خود به‌نام Shell ابری آروان (Cloud Shell) برای آسان کردن کار توسعه‌دهندگان (Developers)، کارشناسان دواپس (DevOps)، مدیران سیستم (Sysadmin) و مهندسان زیرساخت (SRE)برای توسعه‌ و مدیریت یکپارچه‌ سرویس‌های ابری مختلف رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ابر آروان، محصول Shell ابری آروان به‌عنوان ترکیبی از یک محیط توسعه‌ یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی‌سازی شده‌ی آنلاین (Cloud shell)، ابزاری است که امکان توسعه‌ اپلیکیشن، مدیریت سیستم و زیرساخت ‌را همه جا و با هر دستگاهی فراهم می‌کند. به‌علاوه این محصول با ارائه‌ محیط یکسان توسعه‌‌ محصول، موقعیت ایده‌آلی را برای آموزش آنلاین ایجاد می‌کند.

طبق اعلام ابر آروان، ویژگی متمایز محصول جدید ابر آروان برخورداری از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون، افزونه‌های متنوع VSCode و بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس است که به‌شکل پیش‌فرض بر بستر ابر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد. در نتیجه، برای توسعه و مدیریت سرویس‌های ابری با Shell ابری آروان تنها لازم است سورس کد را روی این محصول Clone و پروژه‌ی خود را Run کنید.

علاوه بر این، کلادشل ابر آروان با ارائه‌ بیش‌ از ۱۰۰ بسته‌ی نرم‌افزاری لینوکس و به‌کمک زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و مجموعه‌‌ای از دستورهای ساده شده، محیط مناسبی را برای تست کدها فراهم کرده است.

از ویژگی‌های عمده‌ کلادشل ابر آروان می‌توان به هماهنگی با API و CLI آروان، محیط توسعه‌‌ی آنلاین، سازگاری با همه‌ دستگاه‌ها، امکان ذخیره‌سازی دائمی، دسترسی به Git و داشتن افزونه‌های متنوع اشاره کرد.

قیمت‌گذاری Cloud shell آروان

از Shell ابری مانند سایر محصولات ابر آروان می‌توان به‌شکل PAYG استفاده و به‌ازای میزان مصرف هزینه پرداخت کرد. کاربران می‌توانند در قالب بسته‌های 3core, 4core, 8core, 16core, 20core از Shell ابری آروان استفاده کنند.

هم‌چنین با توجه به قیمت‌گذاری این محصول به‌شکل PAYG امکان استفاده از کلادشل ابر آروان برای مصارف مختلف مانند تست کم‌هزینه‌ سرویس تا توسعه‌ی محصول استفاده کرد. به‌علاوه برای مدیریت هزینه‌ها امکان افزایش یا کاهش منابع با هر بار اجرای Shell وجود دارد.

برای بررسی و تست Shell ابری آروان، علاقه‌مندان می‌توانند در هر ماه ۵ ساعت به‌شکل رایگان از بسته‌ی 8-core و دیسک 40GB استفاده کنند.

 توسعه‌ به‌ کمک هوش‌مصنوعی در Shell ابری آروان

ابزار Rubberduck امکان دسترسی به ChatGPT را در Shell ابری آروان و به‌دنبال آن توسعه‌ سرویس‌های مختلف به‌کمک هوش‌مصنوعی را فراهم کرده است.

به‌ این منظور کافی است کلید API سرویسChatGPT  را در Shell ابری آروان وارد کنید تا با یک کلیک ساده به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی و قدرت‌مند هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. ChatGPT به شما امکان می‌دهد بدون محدودیت همه‌ی ایده‌های خود را به کدهای اجرایی پیاده‌سازی کنید و در کم‌ترین زمان و با بهترین روش‌ها محصول‌تان را توسعه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا