گیم

تولید PS5 در امریکا پنج برابر شده است

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، فروش محصولات سونی در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ دیوید گیبسون (David Gibson)، تحلیلگر ارشد شرکت MST Financial، اسناد واردات محصولات سونی اینتراکتیو (Sony Interactive) به آمریکا را مطالعه کرده تا مشخص کند که چه تعداد از محصولات سونی وارد این کشور شده‌اند. طبق گفته‌ی گیبسون، این کمپانی در سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۷.۵ میلیون کیلوگرم محصول به ایالات متحده ارسال کرده است. این خبر از افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به ۱.۵ میلیون کیلوگرم محصول وارد شده به ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۱ می‌دهد.

لازم به ذکر است که این بدان معنا نیست که تعداد کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ در ماه گذشته، پنج برابر نسبت به سال گذشته در بازه‌ای مشابه وارد ایالات متحده شده است زیرا ارقام منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی تمامی محموله‌های سونی است و مختص کنسول پلی‌استیشن ۵ نمی‌شود. گیبسون بیان کرده که گزارش‌های زیادی از بهبود عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ در چند ماه گذشته به گوش می‌رسد اما هیچ آمار و ارقامی به طور رسمی وجود ندارد. در هر صورت به نظر می‌رسد که این کنسول در حال رفع مشکلات مربوط به عرضه است.

او همچنین با تحلیل آمار و ارقام منتشر شده از سوی مایکروسافت، تخمین زد که عرضه‌ی ایکس‌باکس، ۸۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در واقع این میزان برای ایکس‌باکس، ۴.۵ میلیون کیلوگرم در مقابل ۲.۵ میلیون است، اما گیبسون تایید کرد که این آمار برای رسیدن به این نتیجه‌گیری نیاز به تفسیر بیشتری دارند. او در ادامه خاطرنشان کرد که ارقام مربوط به محصولات نینتندو با ۵۹ درصد کاهش فروش نسبت به سال قبل، کمتر به نظر می‌رسد، اما از آن جایی که نینتندو از حمل و نقل هوایی نیز استفاده می‌کند و تجزیه و تحلیل ذکر شده فقط حمل‌ و نقل دریایی را پوشش می‌دهد، وضعیت ممکن است آنقدرها هم برای این شرکت بد نباشد.

گفتنی است که سونی در ماه آگوست سال جاری اعلام کرد که قیمت پلی‌استیشن ۵ را تا ۱۲.۵ درصد در اروپا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آمریکای شمالی افزایش داده است، اما در ایالات متحده افزایش قیمتی مشاهده نشد. در واکنش به این خبر، پیرز هاردینگ رولز، یکی از محققان این حوزه، پیش‌بینی کرد که افزایش تقاضا برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به این معنی است که افزایش قیمت این کنسول احتمالا تاثیر کمی بر فروش آن خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا