تکنولوژی

توسعه همکاری‌های نوآورانه ایران و ازبکستان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد تعاملات و تبادلات فناورانه ایران و ازبکستان توسعه می یابد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای رشد و توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منطقه، یک شتاب‌دهنده و پارک علم ‌و فناوری کشور ازبکستان، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاکردند.

یکی از دستاوردهای نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاد هم‌افزایی بیشتر در فضای نوآوری است و در همین راستا در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ازبکستان، زمینه همکاری‌های نوآورانه فراهم شد.

این تفاهم‌نامه در حاشیه سفر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به کشور ازبکستان با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق امضا شد.

این سفر تجاری و فناورانه با همراهی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق راهی انجام شد تا زمینه برای توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور فراهم شود. دیدار و گفت‌وگو با معاون نخست‌وزیر، وزیر توسعه نوآوری ازبکستان، شرکت در نشست علم و فناوری دو کشور، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای صادراتی ایران‌ساخت بخشی از سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به ازبکستان بود.

ارائه و توسعه محصولات ایران‌ساخت در بازار ازبکستان

ستاری در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان با اشاره به اینکه بازار ازبکستان فضای خوبی برای توسعه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران ساخت است، گفت: این بازار بکر می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه سفر خود به کشور ازبکستان، همراه با ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری این کشور نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و شرکت‌های فناور ازبکستان را افتتاح کردند.

فرصت مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق

هم‌زمان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هیئت همراه در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

سید حمیدرضا علوی، مدیرعامل یک شتاب‌دهنده، به همراه هیأتی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این سفر حضور به هم رسانید و تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین به امضا رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ از سمت تریگ آپ به استارتاپ‌های تکنوپارک یاشن‌آباد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا