فناوری اطلاعات

برنامه وزارت ارتباطات برای جذب کاربران خارجی در پیام رسانهای بومی

وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و پروژه های مختلف این وزارتخانه در دولت سیزدهم، گفت: شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی و حمایت از پیام رسان های داخلی از اولویت های برنامه های دولت در این دوره است.

وزیر ارتباطات به ارائه 3 هزار خدمت توسط دستگاه های دولتی در پنجره واحد خدمات اشاره کرد و گفت: با الکترونیکی و هوشمند شدن خدمات مردم از طریق یک کانال می توانند با تمام دولت در ارتباط باشند.

زارع پور به فعالیت پیام رسان های داخلی و توسعه آنان اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم که با حمایت از پیام رسان های داخلی بتوانند بهترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند و بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار گیرند.

وزیر ارتباطات به فعالیت های حوزه فضایی نیز اشاره ای کرد و خبر داد: در سال جاری پرتاب هایی را در برنامه خود داریم و امسال انشالله سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

وی درباره دغدغه نمایندگان در حوزه حفظ داده های مردم در پلتفرم های داخلی نیز افزود: لایحه حفاظت از داده های کاربران در فضای مجازی در وزارت ارتباطات نهایی شده است و به زودی پس از بررسی در دولت به مجلس فرستاده خواهد شد که با تصویب نهایی این لایحه نگرانی مردم در این حوزه نیز رفع می شود.

مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این جلسه به موضوعات توسعه ارتباطات روستایی، اجرای دقیق قانون داده و اطلاعات ملی، لایحه حفظ داده های شخصی مردم و دولت هوشمند به عنوان مطالبات مورد پیگیری این کمیسیون اشاره کرد.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موضوعاتی را مانند تسریع در شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت، توسعه آموزش های مجازی، تامین امنیت اطلاعات مردم در پیام رسان های داخلی و توسعه و افزایش کیفیت ارتباطات روستایی را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا