گیم

بازسازی یک بازی کلاسیک فناوری هوش مصنوعی اسکوئر انیکس را به رخ می‌کشد

اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی از یک بازی کلاسیک قدیمی برای نمایش فناوری هوش مصنوعی جدید خود بهره برده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ استفاده از هوش مصنوعی با توجه به ترند شدن آن به طور کلی، در بازی‌ها نیز به سرعت به یک موضوع داغ تبدیل شده است و دلیل خوبی هم دارد. ظهور سیستم‌هایی که متن، تصویر یا هر چیز دیگری را تولید می‌کنند، باعث ظهور خلاقیت زیادی در عرضه‌های مختلف و به خصوص بازی شده است. حال بازی جدید اسکوئر انیکس یعنی بازسازی The Portopia Serial Murder Case از تکنیک‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) استفاده می‌کند.

برخی از بازی‌های ماجراجویی قدیمی مانند Zork از متن به عنوان ورودی استفاده می‌کردند. هرچند گاهی اوقات، برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است مجبور شوید با املای عبارت یا عبارت‌های خود بیشتر دقت به خرج دهید. با این حال هدف بازسازی جدید اسکوئر انیکس این است که بخشی از این مسیر را هموار کند. شما در بازی نقش یک کارآگاه را برعهده می‌گیرید و تحقیقاتی را با او انجام می دهید. در ادامه می‌توانید ببینید که بازی چگونه پاسخ‌های مختلف را تفسیر کرده و سپس یک پاسخ ارائه می‌دهد.

تولید خودکار متن طبیعی یکی از مهمترین موضوعات تحقیقاتی در زمینه‌ی پردازش زبان‌های طبیعی است. به عنوان مثال، تحقیقاتی در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی در حال انجام است که می‌توانند به جای اپراتورهای انسانی به سؤالات پاسخ دهند و همچنین چت‌بات‌ها که انتظار می رود هر دو کاربردهای متنوعی در دنیای واقعی داشته باشند. فناوری جدید اسکوئر انیکس در ابتدا شامل یک سیستم مبتنی بر فناوری تولید زبان طبیعی بود که پاسخ‌هایی طبیعی به سؤالاتی که پاسخ از پیش نوشته شده نداشتند، می‌داد. با این حال، این عملکرد در این نسخه حذف شده است زیرا خطر ایجاد پاسخ‌های غیراخلاقی توسط هوش مصنوعی وجود دارد.

قابلیت تبدیل گفتار به متن یا تشخیص خودکار گفتار (ASR) امکان تبدیل ورودی صوتی به متن را فراهم می‌کند. با استفاده از این فناوری، بازیکنان می‌توانند با استفاده از صدای خود به جای کیوبرد، دستورالعمل ها را ارائه دهند. با این حال باید توجه داشته باشید که یک کارت گرفایک با قابلیت CUDA و مقدار زیادی حافظه‌ برای یک تجربه‌ی رضایت‌بخش مورد نیاز است.

بازسازی یک بازی کلاسیک فناوری هوش مصنوعی اسکوئر انیکس را به رخ می‌کشد

البته گفتنی است که تلاش اسکوئر انیکس کاملا شکست خورده، زیرا این بازی رایگان در حال حاضر نقدهای نه چندان مثبتی در استیم دریافت کرده است. در این پلتفرم یافتن نظرات گیمرهای ناامیدی که فکر می‌کردند بازی به خوبی برخی دیگر از بازسازی‌های اسکوئر انیکس خواهد بود، کار سختی نیست. اکثر بازیکنان از اینکه بازی به خوبی متوجه نمی‌شود که کاربر چه چیزی می‌خواهد بگوید، عصبانی هستند. از طرفی برخی از این عصبانی هستند که همچنان باید کلمات را مانن نسخه‌ی اصلی حدس بزنند. در واقع در حال حاضر این نسخه حتی بدتر از یک بازی ساخته شده با فناوری دهه‌ی ۸۰ است.

در نهایت به نظر می‌رسد که اسکوئر انیکس روی فناوری‌های جدید شرط‌بندی زیادی کرده است. به عنوان مثال، این شرکت به تازگی همکاری خود با شرکت Web3 Elixir برای تبلیغ بازی‌های مبتنی بر NFT خود در آینده را آغاز کرده است. ایده‌ای که در حال حاضر چندان بین بازیکنان محبوب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا