موبایل

این موارد را از گوشی هوشمندتان حذف کنید

  1. در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه در معرض لو رفتن اطلاعات‌مان هستیم و می‌توان گفت هیچ چیز در دنیای مبتنی بر فناوری ما خصوصی یا محافظت شده نیست به‌ویژه از طریق گوشی های هوشمند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، باید این‌طور تصور کنید که همیشه در شرایطی هستیم که افراد می‌توانند به گوشی هوشمند ما دسترسی داشته باشند؛ بر این اساس کارشناسان می‌گویند باید ۶ مورد را از گوشی خود حذف کنید و هرگز این موارد را در دستگاه‌ تلفن همراه‌تان ذخیره نداشته باشید.

۶. عکس‌ها یا فیلم‌های شخصی

مطمئناً می‌دانید که نباید مطالب و موضوعات شخصی را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید، درصورتی‌که کسی تلفن شما را هک کند، ممکن است این عکس و فیلم‌ها به دست کسانی بیفتد که برایتان دردسرساز شود.

اگر می‌خواهید این نوع تصاویر را ذخیره کنید، یک کامپیوتر شخصی با رمز عبور ثابت بهترین گزینه است.

۵. رمزهای عبور

همیشه باید از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، نباید از یک رمز عبور بارها و بارها استفاده کنید یا رمز عبوری انتخاب کنید که نتوانید آن را به خاطر بسپارید.

اگر لازم است این رمز را یادداشت کنید، مطمئناً این کار را در بخش دفترچه یادداشت تلفن خود انجام ندهید. در عوض می‌توانید یک برنامه مدیریت رمز عبور مانند Keeper، Dashlane یا LastPass را دانلود کنید‌ تا همه‌ی رمزهای عبور را در یک مکان نگه دارید، اما در عین حال ایمن باشد.

۴. تصاویری که حاوی اطلاعات حساس هستند

هر تصویری از کارت‌های اعتباری، چک‌ها، هر چیزی که نشانی، نام کامل یا تاریخ تولد شما را داشته باشد، حذف کنید و هرگز این تصاویر را به اشتراک نگذارید.

همانطور که با هر تصویری که نمی‌خواهید توسط شخص ثالث دیده شود، با آنها رفتار کنید و پسوردی را انتخاب کنید که هیچ‌‌کس نمی‌تواند حدس بزند.

۳. اثر انگشت‌تان

شناسایی اثر انگشت آسان است و به نظر ایمن می‌رسد، اما آیا واقعاً اینطور است؟

کپی اثر انگشت کار بسیار ساده‌ای است و برای کسانی که قصد دزدی یا سرقت اطلاعات را دارند، این کار آسانی است؛ بنابراین گذاشتن رمز عبور برای تلفن همراه‌تان ایمن‌تر است.

۲. اطلاعات حساب بانکی

مطمئناً اینکه بتوانید از حساب پس انداز خود برای پرداخت قبوض به شکل آنلاین استفاده کنید عالی و راحت است، اما داشتن این اطلاعات حساب بانکی در تلفن به این معنی است که می‌توانید به راحتی آن را از دست بدهید یا به راحتی هک می‌شود.

از انجام امور بانکی آنلاین خود در تلفن خودداری کنید. به جای آن از رایانه استفاده کنید زیرا امکانات رمزگذاری بیشتری نسبت به برنامه‌های موبایلی دارد.

۱. تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی

برای قفل گوشی بهتر است از رمز عبور استفاده کنید چرا که قابلیت تشخیص چهره با استفاده از عکس‌هایی که روی پروفایل هر یک از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دهید یا عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید بسیار ساده است.

بر این اساس توصیه می‌کنیم حتما از رمز عبور قوی استفاده کنید. اگر هر اتفاق بدی بیفتد، برای شما زمان می‌خرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا