گیم

ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake که از آن‌ها خبر ندارید!

جدیدترین بازی استودیوی کپکام (Capcom) پر است از رازها و ایستراگ‌های مختلف. در این مقاله مهم‌ترین ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake را به شما نشان می‌دهیم.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بازی Resident Evil 4 یک بازی در سبک اکشن ماجراجویی است که اولین بار در سال 2005 توسط استودیوی کپکام منتشر شد. در این بازی نقش شخصیت لیان کندی (Leon Kennedy) را برعهده داریم. حالا شیش سال از اتفاقات راکون سیتی می‌گذرد و لیان زندگی قبلی خود را پشت سر گذاشته است. لیان در بازی Resident Evil وضیفه دارد تا اشلی (Ashley) دختر رییس جمهور را پیدا کند و او را نجات دهد. با این حال در این با فرقه‌ای عجیب روبرو می‌شود و باری دیگر لیان در وسط یک ماجراجویی دشوار قرار می‌گیرد.

ریمیک بازی Resident Evil 4 چندی پیش توسط استودیوی کپکام منتشر شد. این اثر، سومین بازی قدیمی در مجموعه‌ی Resident Evil است که توسط کپکام بازسازی می‌شود. پس از انتشار ریمیک بازی‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3، طرفداران بسیار مشتاق بازسازی قسمت چهارم بودند و استودیوی کپکام هم بازیکنان را نا امید نکرد. ریمیک بازی Resident Evil 4 موفقیت‌های متعددی را برای استودیوی کپکام به ارمغان آورد و میانگین نمره‌ی 93 را در وبسایت متاکریتیک به خود اختصاص داد. این اثر موفق شد تا به بزرگ‌ترین عرضه‌ی سری بازی Resident Evil در پلتفرم استیم تبدیل شود و همچنین رضایت 97 درصدی مخاطبان را به همراه داشت. ریمیک بازی Resident Evil 4 در بسیاری از زمینه‌ها بسیار به نسخه‌ی اصلی بازی وفادار است و این مورد حتی در مورد ایستراگ‌های این اثر هم صدق می‌کند. استودیوی کپکام ایستراگ‌های متعددی را در بازی Resident Evil 4 Remake جای داده که برخی از آن‌ها قدیمی، و برخی دیگر از آن، ایستراگ‌های کاملا جدیدی هستند که از آن اطلاع ندارید. از زنگوله‌ی کلیسا گرفته، تا هیولای دریاچه، در ادامه مهم‌ترین ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake را به شما نشان می‌دهیم.

زنگوله‌ی کلیسا

لیان در ابتدای بازی Resident Evil 4 پس از این که پلیس همکارش در دهکده ناپدید می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا به جستجوی او برود. او در این مسیر با اهالی عجیب این دهکده دیدار می‌کند که همگی توسط چیزی آلوده شده‌اند. اهالی این دهکده همگی به لیان حمله می‌کنند و بازیکن باید آنقدر زنده بماند تا زنگوله‌ی کلیسا به صدا درآید. با به صدا در آمدن زنگوله‌ی کلیسا، مردم دهکده، لیان را رها می‌کنند و می‌روند. جالب است که استودیوی کپکام دقیقا همین صحنه معروف را در بازی Resident Evil Village هم بازسازی می‌کند.

اما یکی از ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake که احتمالا از آن خبر نداشتید، این است که می‌توان مبارزه را خیلی زود به پایان رساند و اصلا نیازی به صبر برای به صدا در آمدن زنگوله نیست. کافی است به خانه‌ای در سمت چپ میدان وارد شوید و از آن بالا بروید. پس از این که کلیسا را مشاهده کردید، کافی است به زنگوله‌ی کلیسا شلیک کنید. بلافاصله کات سین پخش می‌شود و اهالی دهکده می‌روند پی کار خودشان!

تخت پادشاهی سالازار

ریمون سالازار (Ramon Salazar) یکی از شخصیت‌های منفی و باس‌ فایت‌های بازی Resident Evil 4 است. او در دوران جوانی به Los Iluminados ملحق می‌شود. سدلر (Sadler) این پسر را به عضویت فرقه در می‌آورد و او را به به فردی قدرتمند و بزرگ‌ تبدیل می‌کند. ریمون در حال که فقط 20 سال دارد، ولی با قدرتش شبیه به افراد مسن به نظر می‌رسد. یکی از ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake به تخت پادشاهی این شخصیت اختصاص دارد.

در بازی Resident Evil 4 می‌توانید به اتاق سالازار بروید و روی تخت او بنشینید. سپس سکانسی پخش می‌شود که لیان روی تخت نشسته و از منظره لذت می‌برد. این سکانس در بازی اصلی Resident Evil 4 هم وجود داشت و کپکام دوباره آن را در نسخه‌ی ریمیک هم قرار داده است. بخش جالب ماجرا این است که در حال پخش کاتسین، زیرنویس به شما می‌گوید که “زمان برای تلف کردن وجود ندارد”. این دیالوگ بازیکن را وادار می‌کند که از تلف کردن زمان دست بردارد و سریع‌تر به نجات اشلی بشتابد.

نجات سگ

اگر از طرفداران قدیمی بازی Resident Evil 4 هستید، حتما به خاطر دارید که در مرحله‌ای می‌توانستید با تصمیم خودتان، سگی که در تله گیر افتاده را نجات دهید. در صورت نجات این سگ، او در ادامه هنگام مبارزه با یکی از باس فایت‌ها به کمک شما می‌آید و حسابی از دردسر نجات‌تان می‌دهد. این سگ دوباره در بازی Resident Evil 4 Remake هم در چپترم سوم حضور دارد. به نفع‌ خودتان است که از کمک کردن به این سگ دریغ نکنید! مطمئن باشید که این کار در ادامه ارزشش را دارد.

در چپتر چهارم بازی Resident Evil 4 با دریاچه‌ای روبرو می‌شویم که طرفداران قدیمی این بازی احتمالا سعی می‌کنند تا به رسم گدشته به آب شلیک کنند. برای اجرای یکی از ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake که در بازی اصلی هم دیده می‌شود، باید کنار دریاچه بایستید و به آب شلیک کنید. این کار باعث می‌شود تا هیولای دریاچه از آب خارج شود و به شما حمله کند و بلافاصله شما را بکشد.

چاقوی لیان

احتمالا ستوان ماروین برانا (Marvin Branagh) را در بازی Resident Evil 2 به خاطر دارید. او در نسخه‌ی ریمیک هم حضور داشت. در ابتدای بازی Resident Evil 2 هنگامی که وارد ساختمان اصلی می‌شویم، با او ملاقات می‌کنیم که زخمی شده و اوضاع خوبی ندارد. او به لیان یک چاقو می‌دهد که برای باز کردن برخی درب‌ها بدرد می‌خورد و در مبارزات هم می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از جالب‌ترین ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake به این چاقو اشاره دارد. چاقویی که لیان در بازی Resident Evil 4 Remake استفاده می‌کند، همان چاقویی است که ماروین برانا به او داد. حتی در توضیحات این چاقو نوشته شده که لیان این چاقو را در اداره پلیس راکون سیتی به دست آورد. با این که ماروین برانا در بازی Resident Evil 2 می‌میرد، اما خاطره‌ی او همچنان با لیان همراه است.

استاد باز کردن قفل

در بازی Resident Evil 1 جیل ولنتاین (Jill Valentine) نقش شخصیت اصلی را برعهده دارد. بری (Barry) در این بازی ابزاری را برای باز کردن قفل به جیل می‌دهد و او را “استاد باز کردن قفل” خطاب می‌کند. این دیالوگ حالا به یکی از ایستراگ‌ها بازی Resident Evil 4 Remake تبدیل شده است. در این بازی اشلی باید درب‌های متعددی را برای ما باز کند و در یکی از همین موقعیت‌ها، این دیالوگ را استفاده می‌کند. اشلی یک جنگجو نیست و برعکس جیل در مبارزات مهارتی ندارد، با این حال واقعا در باز کردن درب‌ها به لیان کمک می‌کند.

رابرت کندو (Robert Kendo) در بازی Resident Evil 2، صاحب یک مغازه‌ی اسلحه فروشی در راکون سیتی است. او در نهایت توسط زامبی‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد و می‌میرد. با این حال به نظر می‌رسد که لیان یک پیستول از مغازه‌ی او برداشته است. یکی از ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake نشان می‌دهد که پیستول لیان، به مغازه‌ی کندو تعلق دارد. روی لوله‌ی این اسلحه کلمه‌ی Kendo نوشته شده است. چنین جزئیاتی در بازی اصلی Resident Evil 4 وجود نداشت.

موسیقی تاجر

با انتشار بازی اصلی Resident Evil 4، مرد تاجر خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه تبدیل شد. به طوری که در ادامه استودیوی کپکام دوباره سعی کرد تا در بازی Resident Evil Village چنین شخصیتی را خلق کند که او هم نزد بازیکنان بسیار محبوب است. اگر از بازیکنان قدیمی بازی Resident Evil 4 هستید، احتمالا به خوبی موسیقی متن‌های این اثر را می‌شناسید. به طور خاص موسیقی صفحه سیو در بازی اصلی Resident Evil 4. در ریمیک بازی Resident Evil 4 اگر برای مدتی کنار مرد تاجر بایسید، احتمالش وجود دارد که او موسیقی صفحه سیو بازی اصلی RE4 را زمزمه کند.

طلسم سرعت

در بازی اصلی Resident Evil 4 شات گاتی با نام Striker وجود داشت. این شاتگان دارای اندازه خشاب بزرگی است. با این حال مزیت آن، قدرت اسلحه یا ظرفیت مهمات آن نبود. در واقع استفاده از این اسلحه به شما اجازه می‌داد تا با سرعت بیشتری از حالت معمول حرکت کنید. همین مسئله باعث شد تا اسپیدران‌ها به طرفداران پر و پا قرص این اسلحه تبدیل شوند. یکی از ایستراگ‌های بازی Resident Evil 4 Remake به همین اسلحه اشاره دارد. در صورتی که طلسم سرعت را در بازی Resident Evil 4 Remake بخرید، متوجه می‌شوید که ظاهر این طلسم شبیه به شاتگان Striker در بازی اصلی است.

ریلود مافیا

یکی از لباس‌هایی که در بازی اصلی Resident Evil 4 و نسخه‌ی Remake قابل آزاد کردن است، Pinstripe نام دارد. این لباس به لباس‌های مافیای شباهت دارد و در صورتی که آن را بر تن لیان کنید، یک رقص مخفی قابل آزاد کردن است. کافی است اسلحه‌ی Chicago Sweeper را دست بگیرید و هنگام نشانه‌گیری، چهار بار آن را ریلود کنید. سپس لیان شروع می‌کند به نوعی رقص مافیایی که تاکنون مشابه آن را ندیدید. این رقص در بازی اصلی Resident Evil 4 کمی متفاوت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا