گیم

اولین آپدیت eFootball قرار است به‌زودی مشکلات بازی را رفع کند

طبق بیانیه‌ی جدید شرکت کونامی، اولین آپدیت بازی eFootball قرار است در تاریخ ۶ آبان (۲۸ اکتبر) منتشر شود و بعضی از مشکلات گزارش‌ شده بازی را برطرف کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بعید است از دنبال کنندگان بازی‌های فوتبال باشید و تاکنون در فضای مجازی شوخی‌های اینترنتی فراوانی را که با باگ‌های بازی eFootball انجام شده است، ندیده باشید. هرچند همان چند ماه پیش که کونامی برای اولین بار eFootball را به جای PES‌ معرفی کرد و از شرایط جدید این مجموعه سخن گفت، می‌توانستیم انتظار یک اثر ناقص و بسیار پایین‌تر از حد انتظار طرفداران را داشته باشیم اما گمان نمی‌کردیم که اوضاع تا به این افتضاح باشد.

همان‌طور که می‌دانید، مدتی پیش نسخه‌ی اولیه‌ی این اثر منتشر شد که البته بیشتر به یک نسخه‌ی نمایشی (دمو) شبیه بود و نه یک بازی کامل. البته این موضوع قبل از عرضه هم توسط کونامی بیان شده بود اما مشکل این است که این نسخه‌ با مجموعه‌ای از باگ‌های عجیب‌ و غریب همراه بوده که به‌ سوژه‌ی شوخی در اینترنت تبدیل شده است. بعضی از این باگ‌ها به‌گونه‌ای است که در آن‌ها داور انگار در حال شنا کردن روی چمن فوتبال است یا اینکه ناگهان بازیکنان چهره‌ی ترسناکی به خود می‌گیرند و از این اتفاقات مشابه عجیب دیگر. حتی انیمیشن‌های بازی هم به شکلی است که انگار به جای بازیکنان فوتبال، شخصیت ناروتو (از انیمه‌ی ناروتو) در حال دویدن است.

به‌تازگی، کونامی در بیانیه‌ی جدیدی که در توییتر فرستاده است، ضمن عذرخواهی دوباره از طرفداران اعلام کرده است که به‌زودی آپدیت ۰.۹.۱ را منتشر خواهد کرد. کونامی بیان کرده که این آپدیت بر رفع مشکلاتی که قبلا گزارش شده است و مواردی که بازیکنان همچنان گزارش می‌دهند، تمرکز خواهد کرد.

با توجه به اینکه کونامی در این بیانیه اعلام کرده که مشکلاتی که تاکنون گزارش شده، برطرف خواهد شد، این ادعا می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از جمله باگ‌های گفته‌ شده تا چهره‌ی عجیب بازیکنانی که حتی مجوز استفاده از چهره‌ی واقعی آن‌ها گرفته شده است. با این حال، قرار نیست خودمان را به‌راحتی گول بزنیم. وضع فعلی بازی به‌خوبی نشان می‌دهد که تقریبا بعید است با یک آپدیت این مشکلات گزارش‌ شده رفع شوند. خود کونامی هم نام این آپدیت را ۰.۹.۱ گذاشته است یعنی حتی با این آپدیت هم ورژن بازی به ورژن ۱ نخواهد رسید.

کونامی بیان کرده که با گذشت زمان جزئیات بیشتری را از آپدیت‌ها مختلف بازی خواهد گفت و بازخوردها و درخواست‌های طرفداران را در آپدیت‌های آینده بررسی خواهد کرد.

پس از عرضه‌ی جنجال‌برانگیز بازی، این اثر با انتقادات فراوانی مواجه شد و حتی در استیم افتضاحی را به بار آورد. eFootball پس از عرضه‌اش در استیم، بدترین امتیاز تاریخ استیم از سوی کاربران را دریافت کرد که این خود نشان می‌دهد طرفداران این سری چقدر از تصمیم کونامی برای این قسمت عصبانی شده‌اند.

پس از آن، کونامی یک بیانیه‌ی عذرخواهی منتشر کرد و وعده داد که طی آپدیت‌های متعدد مشکلات بازی را رفع خواهد کرد. اینکه چقدر از ادعای کونامی به واقعیت تبدیل شود، نیاز به گذر زمان است اما حداقل می‌توانیم بگوییم که اولین قدم آن‌ها در این مسیر با آپدیت بازی در ۲۸ اکتبر انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا