موبایل

اندروید 14 کنترل اعلان های تمام صفحه را به ارمغان می آورد

گوگل به تازگی نسخه بتای اندروید 14 را برای گوشی های هوشمند پیکسل با ویژگی ها و پیشرفت های جدید و هیجان انگیز منتشر کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ یکی از قابل توجه ترین تغییرات این است که کاربران می توانند برنامه ها را از استفاده از اعلان های تمام صفحه مسدود کنند. این ویژگی برای کاربران اندرویدی که قبلاً هیچ کنترلی روی اعلان‌های تمام صفحه نداشتند، پیشرفت قابل توجهی است، که می‌تواند باعث اختلال شود، به خصوص زمانی که گوشی قفل است. به عنوان مثال، هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می آید، کاربران نمی توانند محتوای دیگری را در صفحه قفل ببینند.

با این حال، با اندروید 14، کاربران می‌توانند اعلان‌های تمام صفحه را برای برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ متوقف کنند و اعلان‌های تماس صوتی و تصویری با همان فرمت اعلان‌های دیگر ظاهر می‌شوند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان را گسترش دهند تا به دکمه‌های «پاسخ» و «رد» دسترسی پیدا کنند، و باعث می‌شود که آن را بسیار کمتر مختل کند. ویژگی جدید را می توان در تنظیمات » برنامه ها » دسترسی ویژه برنامه » مدیریت اهداف تمام صفحه پیدا کرد. کاربران لیستی از تمام برنامه‌هایی را که در حال حاضر از اعلان‌های تمام صفحه استفاده می‌کنند، با یک دکمه جابجایی برای هر برنامه‌ای که به‌طور پیش‌فرض روشن است، مشاهده می‌کنند.

کاربران به راحتی می‌توانند دکمه جابجایی را برای هر برنامه‌ای که نمی‌خواهند از اعلان‌های تمام صفحه استفاده کند، خاموش کنند و برنامه را مجبور کنند به یک اعلان معمولی برگردند. برای دانلود Android 14 Beta 1، کاربران می‌توانند از وب‌سایت Android Beta for Pixel دیدن کنند و بررسی کنند که آیا تلفن Pixel آن‌ها شرایط برنامه بتا را برآورده می‌کند یا خیر. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این یک نسخه بتا است و ممکن است دارای اشکالات و مشکلاتی باشد، بنابراین توصیه نمی شود آن را روی دستگاه اصلی خود نصب کنید. کاربران همچنین باید اطمینان حاصل کنند که قبل از شروع به روز رسانی، از تمام اطلاعات آنها نسخه پشتیبان تهیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا