موبایل

افزایش تعرفه واردات گوشی های بالای 600 دلار

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در مصاحبه‌‎ای اعلام کرد که هیچ محدودیتی برای واردات گوشی نیست، اما گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار باید ۱۲ درصد تعرفه واردات بدهند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پیش از این و در پی مشکلاتی که در تماس با شماره‌های اضطراری با برخی مدل‌های گوشی از برندهای مختلف ایجاد شده بود، اینطور تصور می‌شد که واردات این محصولات ممنوع شده ولی ظاهراً مصوبه‎ای بابت این موضوع صورت نگرفته و هیچ محدودیتی در واردات گوشی وجود ندارد.

از سال گذشته اعلام شده بود که تعرفه واردات گوشی‎های هوشمند پرچمدار با قیمت جهانی بالای 600 دلار، مشمول تعرفه 12 درصدی خواهد شد. بنابر اعلام باقری پور، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ظاهراً این مصوبه به مرحله اجرا رسیده و این تعرفه در حال حاضر از واردکنندگان دریافت می‎شود.

باقری پور همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که  محدودیتی نیز برای واردات گوشی‎هایی که مسافران به صورت تجاری وارد کرده‎اند نیز وجود ندارد.

آمار واردات گوشی به کشور

بنابر اعلام سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در ده ماهه ابتدایی امسال بیش از 14 میلیون و 406 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به صورت تجاری ثبت و وارد کشور شده که ارزش آنها مبلغی بالغ بر 3 میلیارد و 308 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افزایشی 27 درصدی را نشان می‌‎دهد.

همچنین تا پایان بهمن ماه امسال تعداد 210 هزار دستگاه گوشی مسافری به کشور وارد و در پنجره واحد گمرک به ثبت رسیده است. روند کار در این سامانه نیز به صورت کامل به‌طور غیر حضوری انجام شده و در نهایت مدت زمان یک ماه برای طی کل مراحل اعلام شده است.

نکته دیگر این است که گمرک ایران قصد دارد به زودی نسبت به ارائه سرویس ثبت گوشی مسافری به صورت اینترنتی اقدام کند تا مسافران بتوانند پیش از ورود یا در هنگام ورود به کشور، نسبت به ثبت اطلاعات و IMEI گوشی خود، به شرط کنترل اولیه توسط گمرک، اقدام نمایند.

باقری پور در انتها به این نکته اشاره کرد که ارزش تمام مدل‎های گوشی تلفن همراه در سامانه گمرک به ثبت رسیده و مسافران ورودی می‌توانند درهنگام رجیستر نمودن گوشی تلفن همراه خود با مراجعه به سامانه، اطلاعات لازم در این خصوص را مورد استفاده قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا