فناوری اطلاعات

اتصال پیام رسانهای ایتا و بله انجام شد

امیر لاجوردی در ویرایستی خبر از اجرای آزمایشی موفق طرح برقراری ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌های بومی، موسوم به MXP‌، بین دو پیام‌رسان‌ ایتا و بله داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از برنا؛ ساعاتی پیش، امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار پیامی در صفحه شخصی ویراستی خود خبر آزمایش موفق اتصال دو پیام رسان ایرانی بله و ایتا را منتشر کرد تا وعده بزرگ وزیر ارتباطات یک گام دیگر به تحقق نزدیک‌تر شود.

اتصال پیام رسانهای ایتا و بله انجام شد

عیسی زارع‌پور از مدتی قبل در گفتگوهای رسانه‌ای خود نوید اتصال همه پیام‌رسان‌های ایرانی با یکدیگر (اینترکانکشن) را می‌دهد.

اتصال داخلی میان پیام رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است، کارشناسان زیادی مدت‌ها از تعدد سکوهای پیام‌رسان ایرانی ابراز نگرانی می‌کردند و معتقد بودند که این مسئله سبب تمرکز زدایی از زیست بوم و ایجاد دشواری برای کاربران جهت یافتن سکویی می‌شود که همه آشنایان خود را در آنجا ببینید اما اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها سبب خواهد شد تا کاربران دیگر نگران چنین موضوع نباشند و هرسکوی ایرانی که میل داشتند را نصب کنند و بدون نگرانی به کاربران سایر سکوهای ایرانی پیام دهند.

کلید خوردن نهایی این طرح تحولی بزرگ سبب خواهد شد تا علاوه بر انحصاری نشدن این عرصه برای یک یا دو سکوی بومی، نخبگان بیشتری رغبت به توسعه محصولات مشابه پیدا کنند؛ چرا که دیگر نگران به دست آوردن جامعه شبکه‌ای اولیه شوند، بسیاری از ناظران معتقدند اجرای این برنامه مهم علاوه بر ممانعت از انحصار، سبب جلوگیری از ایجاد سرنوشتی مشابه خودروسازی برای پیام‌رسان‌ها خواهد شد. ‌‌‌‌

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا