موبایل

آنر سری مجیک ۳ با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس رونمایی شد

هواوی سال گذشته آنر را به فروش رساند و حالا آنر بدون نگرانی بابت تحریم‌های آمریکا می‌تواند از سرویس‌های گوگل و چیپست‌های کوالکام استفاده کند. ساعاتی قبل جدیدترین پرچم‌داران این شرکت با نام‌های آنر مجیک ۳، مجیک ۳ پرو و مجیک ۳ پرو پلاس رسما معرفی شدند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ از بین ویژگی‌های مشترک سه گوشی می‌توانیم به نمایشگر خمیده‌ی ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن ۲۷۷۲ در ۱۳۴۴ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی اشاره کنیم. مهم‌ترین تفاوت این سه گوشی هم به چیپست و دوربین‌ها برمی‌گردد.

آنر مجیک ۳ پرو پلاس

مهم‌ترین عضو این سری آنر مجیک ۳ پرو پلاس است که علی‌رغم شباهت در زمینه‌ی نمایشگر، باتری و سرعت شارژ با دیگر اعضای خانواده، از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و دوربین‌های بهتر بهره می‌برد.

در پنل پشتی این گوشی دوربین چهارگانه دیده می‌شود که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور سیاه‌وسفید ۶۴ مگاپیکسلی، اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۴ برابری تشکیل شده است. در این ماژول دوربین سنسور تشخیص رنگ هم تعبیه شده است. در پنل جلویی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد و در کنار آن سنسور ToF برای تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی انجام وظیفه می‌کند.

آنر برای حفاظت از نمایشگر این گوشی از یک ماده‌ی موسوم به نانوکریستال استفاده کرده که گویا دوام آن را نسبت به دیگر نمایشگرهای خمیده تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. همچنین باید به بهره‌گیری این گوشی از گواهی IP68 اشاره کنیم که این یعنی یک گوشی ضد آب محسوب می‌شود و در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاومت بالایی دارد.

آنر مجیک ۳ پرو

این گوشی از جهات مختلف شباهت زیادی به مدل پرو پلاس دارد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و داشتن گواهی IP68 اشاره کنیم. حتی کنار دوربین سلفی این گوشی هم سنسور ToF تعبیه شده است. اما در این میان آنر چگونه توانسته قیمت این گوشی را پایین‌تر بیاورد؟

اگرچه دوربین اصلی این گوشی هم مبتنی بر سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است، اما نسبت به مدل پرو پلاس سنسور کوچک‌تری محسوب می‌شود. همچنین به جای استفاده از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید، این دوربین در آنر مجیک ۳ پرو مبتنی بر سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. البته سنسور سیاه‌وسفید ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپی آن تفاوتی با مدل پرو پلاس ندارند.

آنر مجیک 3

ارزان‌ترین مدل این خانواده با نام آنر مجیک ۳ به دست کاربران می‌رسد. به همین خاطر دارای اسنپدراگون ۸۸۸ است، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و در کنار دوربین سلفی هم سنسور ToF تعبیه نشده است. همچنین به جای داشتن گواهی IP68، خریداران این گوشی باید به گواهی IP54 بسنده کنند. این یعنی فقط به طور محدودی می‌تواند در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت کند و فقط قطرات اندک آب به این گوشی آسیب نمی‌رسانند.

در ماژول دوربین آن هم شاهد دوربین زوم نیستیم و کاربران برای عکاسی باید از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور سیاه‌وسفید ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کنند. در زمینه‌ی نمایشگر، دوربین سلفی، شارژ ۶۶ واتی و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم تفاوتی با دیگر اعضای این خانواده ندارد.

قیمت سری آنر مجیک ۳

مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی آنر مجیک ۳ با قیمت ۸۹۹ یورو (۱۰۵۵ دلار) راهی بازار می‌شود. کاربران برای خرید مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی آنر مجیک ۳ پرو باید مبلغ ۱۰۹۹ یورو (۱۲۸۹ دلار بپردازند. گران‌ترین عضو این خانواده یعنی آنر مجیک ۳ پرو هم ۱۴۹۹ یورو (۱۷۵۹ دلار) قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ، مدل مبتنی بر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نصیب کاربران می‌شود. همان‌طور که می‌بینید مدل‌های پرو قیمت بسیار بالایی دارند و باید ببینیم تا چه حد با استقبال کاربران روبه‌رو می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا