موبایل

۵۰۰ میلیون نفر کاربر رابط کاربری MIUI شیائومی در جهان

شیائومی روز گذشته اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی رابط کاربری MIUI از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. این یعنی حدود ۱۵ درصد از افراد در جهان از گوشی‌های شیائومی، ردمی یا پوکو مبتنی بر MIUI استفاده می‌کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ MIUI در سال ۲۰۱۵ توانست از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کند و از آن زمان رشد آن به صورت تصاعدی افزایش یافته است. سه سال بعد از این تاریخ، شیائومی دستیابی به رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر فعال را جشن گرفت و در سال ۲۰۱۹ تعداد کاربران فعال MIUI به ۳۰۰ میلیون نفر رسید. همچنین اوایل ۲۰۲۱ اعلام شد که ۴۰۰ میلیون کاربر از MIUI استفاده می‌کنند.

مدتی قبل شیائومی از نسخه‌ی بهبود یافته‌ی MIUI 12.5 موسوم به Enhanced Edition رونمایی کرد که طبق ادعای این شرکت، ۱۶۰ مشکل سیستمی و ۲۲۴ باگ موجود در اپلیکیشن‌ها را برطرف کرده است. شیائومی همچنین اعلام کرده که نسخه‌ی موردنظر در تمام سطوح بهینه‌سازی را به ارمغان آورده است تا کاربران با تجربه‌ی بهتری روبرو شوند.

از بین ویژگی‌های جدید MIUI 12.5 Enhanced Edition می‌توانیم به Atomic Memory اشاره کنیم که با بهینه کردن مصرف رم به اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه اجازه می‌دهد کار خود را بهتر انجام دهند. یک قابلیت دیگر Focus Calculation نام دارد که در برخی شرایط می‌تواند توان پردازنده را کاهش دهد تا در مصرف باتری هم صرفه‌جویی شود. در نهایت نباید قابلیت Liquid Storage را از قلم بیندازیم که طبق ادعای شیائومی، منجر به افزایش عمر حافظه‌ی داخلی گوشی می‌شود و مشخصه‌ی Intelligent Balance تعادل میان عملکرد سخت‌افزار و مصرف انرژی را برقرار می‌کند.

شیائومی حالا مشغول آماده‌سازی MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی‌های واجد شرایط است. بر اساس گزارش‌ها، این آپدیت برای گوشی‌های گران‌قیمتی مانند میکس ۴، می ۱۱ و می ۱۱ لایت آماده شده و به‌زودی به دست کاربران آن‌ها می‌رسد. گویا فقط تا چند هفته‌ی دیگر، شیائومی از MIUI 13 رونمایی می‌کند که قرار است از چندین ویژگی جدید بهره می‌برد.

بسیاری از کاربران نمی‌دانند که شیائومی در ابتدا به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری فعالیت می‌کرد و رابط کاربری MIUI هم اولین محصول آن بود که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. در نسخه‌های ابتدایی MIUI شاهد بهره‌گیری گسترده از المان‌های طراحی iOS بودیم ولی به مرور زمان شیائومی تقلید را کنار گذاشت و برای رابط کاربری خود هویت منحصر به فردی را ارائه کرد.

شیائومی MIUI13

یکی از ویژگی‌های جنجالی MIUI بحث نمایش تبلیغات در بخش‌های مختلف آن است. شیائومی بارها اعلام کرده که از طرف گوشی‌های خود سود اندکی را دریافت می‌کند و با نمایش تبلیغات در رابط کاربری خود می‌تواند تا حدی قیمت گوشی‌های خود را کاهش دهد. البته به دلیل افزایش فشارها، این تبلیغات تا حدی تعدیل شده‌اند.

شیائومی در حال حاضر روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود و طبیعتا شمار کاربران گوشی‌های این شرکت هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بسیاری از کاربران با MIUI آشنایی دارند و اگرچه این رابط کاربری تا چند سال قبل به داشتن باگ‌های عجیب و غریب شهرت داشت، ولی دیگر بسیاری از مشکلات آن برطرف شده‌اند و باید ببینیم طی چند سال آینده تعداد کاربران MIUI با چه سرعتی افزایش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا