گیم

سونی مانع عرضه‌ی بازی روبلاکس روی کنسول‌های پلی‌استیشن شده است

بازی روبلاکس (Roblox) یکی از محبوب‌ترین عناوین در سبک سندباکس (SandBox) است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی در چند سال اخیر بدست بیاورد و گیمرها نیز به آن توجه خاصی بکنند. حال شرکت سونی اعلام کرده که مانع از عرضه این بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن خواهد شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی روبلاکس محبوبیت بسیار زیادی میان کودکان دارد. حال سونی اعلام کرده که به دلیل اینکه امکان دارد در این فضا مشکلاتی برای کودکان پیش بیاید مانع از پیشرفت آن شده‌است. این اطلاعات جدید از دادگاه مایکروسافت منتشر شده است. دادگاهی که در آن اطلاعات بسیاری زیادی از هر دو شرکت مایکروسافت و سونی به بیرون درز کرد که لزوماً به نفع این دو شرکت نبود.

حال در چیزی که از سونی منتشر شده، در بخشی از آن به نبود روبلاکس روی کنسول‌های سونی اشاره دارد. جیم رایان (Jim Ryan) رئیس بخش پلی‌استیشن اعلام کرده که نظر خاصی در مورد بازی روبلاکس دارند که البته در حال تغییر است. رایان در این نامه گفته که تیم سونی به شدت مراقب کاربران کودک کنسول‌های پلی‌استیشن است. به همین دلیل این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا این کاربران از آسیب‌های مختلف در دنیای گیمینگ به دور باشند.

تا الان قوانین شرکت بسیار سختگیرانه بوده است. با این حال سونی تلاش کرده تا کمی در این زمینه نرم‌تر شده و با مسئولان داخل روبلاکس ارتباط برقرار کرده است. به همین دلیل قرار است به زودی این وضعیت تغییر کرده و بازی روبلاکس در اختیار طرفداران روی کنسول‌های پلی‌استیشن قرار بگیرد.

بازی روبلاکس در این مدت با مشکلات متعددی از این موارد روبرو شده است. به این شکل که محتوای موجود در این بازی گاهاً برای کودکان آزاردهنده بوده و به نوعی این بازی محیط امنی برای کودکان نیست. نکته دیگر این است که این بازی کاربران را به پرداخت درون برنامه‌ای تشویق می‌کند. چیزی که به طور کامل در دنیای گیمینگ از آن استقبال نمی‌شود.

این بحث پرداخت درون برنامه‌ای برای عناوین رایگان و مشهور دردسرساز شده است. برای مثال چندی پیش فورتنایت (Fortnite) نیز با این مشکل روبرو شد. به دلیل اینکه دادگاه فورتنایت را محکوم به اجبار کاربران به سمت پرداخت درون برنامه‌ای کرد، شرکت سازنده این بازی مجبور به پرداخت غرامت ۵۲۰ میلیون دلاری شد.

نکته اصلی اینجاست که نبود روبلاکس روی کنسول‌های پلی‌استیشن مشکل چندانی برای این بازی نیست. به دلیل اینکه روبلاکس در حال حاضر روی ایکس‌باکس و ویندوز وجود داشته و کاربران نیز از آن به شدت راضی هستند. حتی چندی پیش این بازی روی پلتفرم موبایل نیز عرضه شد که باعث شد استقبال بیشتری از آن بشود. در سال گذشته شرکت اپیک گیمز (Epic Games) اعلام کرد که روبلاکس دارای ۲۵۰ میلیون کاربر فعال است. این در مقایسه با ۱۰۰ میلیون ماینکرفت و ۷۰ میلیون کاربر فورتنایت رقم بسیار خوبی است.

روبلاکس نیز در حال پیشرفت است. چندی پیش این بازی یک بخش +۱۷ اضافه کرد که در آن محتوای بزرگسالان وجود داشت. به همین دلیل کودکان نیز از محتوای مضر زیادی به دور بودند. از طرفی عرضه این بازی روی پلتفرم پلی‌استیشن قطعاً به نفع آن و به نفع پلی‌استیشن خواهد بود. حال باید دید که پس از بحث‌های این دو شرکت آینده روبلاکس روی پلی‌استیشن به چه شکل می‌شود. طبق چیزی که گفته شده چندی پیش روبلاکس در حال استخدام چند نفر برای مدیریت بخش کنسول پلی‌استیشن بود. به همین دلیل احتمال حضور این بازی روی کنسول‌های سونی بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا