تکنولوژی

یک میلیون شغل در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد شد

دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ایجاد یک میلیون شغل در حوزه نوآوری با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال  به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد صدری‌مهر با اعلام این خبر گفت: هم اکنون با یک فضای بانشاط در حوزه زیست‌بوم اشتغال دانش‌بنیان مواجه هستیم و بصورت مستقیم و غیر مستقیم حدود یک میلیون شغل برپایه اشتغال دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است.

به گفته صدری مهر، این فعالیت‌ها با همکاری دیگر نهادها مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان در حال افزایش است که بخشی از این ظرفیت‌ها در نمایشگاه تخصصی استفاده از ظرفیت‌های فناوری برای توسعه مناطق محروم در قالب نمایشگاه آبادیران ارائه شد.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و ایجاد شبکه وسیع‌تر برای خرید کالا و خدمات این شرکت‌ها در راستای محرومیت‌زدایی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد که نشان از ظرفیت بالای این شرکت‌ها برای ارائه خدمات متنوع به مناطق کم‌تر برخوردار کشور است.

دستیار معاون علمی در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری با اشاره به اینکه به گمان برخی، رسوخ فناوری در مناطق کم‌تر برخوردار، مناسب نیست، گفت: امکان نوآوری برای مراکز دور از مرکز و مناطق کم‌تر برخوردار در سراسر کشور بیشتر از هر مکان دیگری وجود دارد و معاونت علمی با استفاده از ظرفیت صنایع منطقه‌ای و صنایع دستی، تلاش دارد که بتواند علاوه بر رفع موانع کوچکی که بر سر راه این صنایع برای بهبود کیفیت محصولات و رقابت پذیر کردن این محصولات که در سطح ملی وجود دارد، اقدام کند.

وی ادامه داد: معاونت سعی دارد با انتقال فناوری‌های جدید متناسب با آمایش‌های سرزمینی و کمک به توسعه این صنایع، ظرفیت‌های جدید شغلی با محور اشتغال آفرینی بر پایه فناوری ایجاد کند. بنابراین هدف نیز ۱۳۰ نقطه کشور هدف گذاری شده است که به زودی برای هر کدام از این مناطق متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها، برنامه‌های ارتقایی و توسعه‌ای طراحی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور و بخش خصوصی، اجرایی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا