فناوری اطلاعات

گوگل 6 درصد از نیروی کار خود در جهان را اخراج می کند

پس از اخراج های گسترده آمازون، مایکروسافت و متا، گوگل نیز همین کار را انجام می دهد و قصد دارد حدود 6 درصد از نیروی کار جهانی خود را رها کند. این رقم به حدود 12000 نفر می رسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ برای مقایسه، آخرین دور اخراج آمازون 18000 شغل (6 درصد) را کاهش داد، مایکروسافت 10000 شغل (5 درصد) را کاهش داد، در حالی که متا مجبور شد 11000 نفر (13 درصد) را آزاد کند. بنابراین اخراج گوگل به طور نامتناسبی بزرگتر نیست، اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد بدون شغل باقی می مانند. همه در صنعت فناوری – و نه تنها – در حال آماده شدن برای رکود اقتصادی هستند و به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها هستند. به طور طبیعی، کاهش مشاغل یکی از اهرم هایی است که شرکت ها می توانند بردارند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در بیانیه ای رسمی گفت که کارکنان باقی مانده گوگل باید بیش از هر زمان دیگری تمرکز کنند و با احساس فوریت کار کنند. او سپس افزود که گوگل تلاش بیشتری برای توسعه خدمات مرتبط با هوش مصنوعی خود به منظور رقابت با شرکت های رقیب که روی پروژه های مشابه کار می کنند، انجام خواهد داد.

درآمد گوگل در این سال به 69 میلیارد دلار رسید، اما سود واقعی به 13.9 میلیارد دلار کاهش یافت. و با توجه به اینکه انتظار می‌رود اقتصادهای جهانی در سال 2023 با چالش‌های جدی مواجه شوند، گوگل تلاش می‌کند قبل از اینکه اوضاع بسیار بدتر شود، اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا