فناوری اطلاعات

گزارش ۱۰۰۰ روزه سازمان فناوری اطلاعات اعلام شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیم گری، موضوع توانمندسازی کسب و کارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال انجام شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، محمد خوانساری- رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در یک نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای دولت چیزی که در حوزه دولت الکترونیک دنبال کردیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود و موضوع ارتقای زیر ساخت برای این پنجره انجام شد.

وی افزود: با توجه به تصویب سند کلان شبکه ملی اطلاعات چیزی حدود ۳۸ درصد تکلیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری اطلاعات بود. همچنین نظام تنطیم گری، موضوع توانمندسازی کسب و کارها و سکوهای بومی، ارتقای سطح امنیت فناوری اطلاعات و ارتقای کمیت خدمات از دیگر خدمات و اقداماتی است که در این سه سال انجام شد.

خوانساری گفت: در حوزه دولت الکترونیک دیدگاهی که وجود داشت را تحت عنوان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند یکپارچه کردیم. بنابراین دولت باید از جانب خود امکاناتی را فراهم کند تا بخش خصوصی را توانمند کند.

جواد موحد – معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه این نشست اظهار کرد: بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲ دیده شده و منجر شد که الان ۱۳۸ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل‌اند و بیش از ۷۵ درصد خدمات از این طریق ارایه می شود. همچنین بیش از ۴۸ میلیون نفر توانسته‌اند شناسه دیجیتال از طریق یک بار احراز هویت به دست آورند.

وی افزود: برای اولین بار پنجره ملی خدمات موضوعی شکل گرفت. به طور مثال پنجره واحد مدیریت زمین یکی از آن است و کاربران می توانند برای تغییر کاربری و سایر موارد از این پنجره استفاده کنند.

همچنین در ادامه ای نشست حامد منکرسی- معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این دولت به آن توجه شد پیام رسان ها و سکوهای داخلی بود؛ به گونه ای که میزان کاربران پیام رسان‌ها پنج برابر افزایش پیدا کرد و ترافیک هم به همین مقدار شد (۵ برابر). حتی در بعضی از پیام‌رسان‌ها تعداد کاربران ۱۰ برابر شد که نشان دهنده اعتماد به ظرفیت‌های داخلی است.

او افزود: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد، قابلیت اینترکانکشن بود که در نوع خود بی نظیر بود. اکنون این قابلیت در پنج پیام رسان داخلی وجود دارد و از آن می‌توان برای ارایه خدمات نوآورانه استفاده کرد. بحث دیگه مربوط به مراکز و خدمات داده است که ما این نظام را توسعه دادیم و زیر ساخت‌های موجود را با کمک بخش خصوصی فراهم کردیم. سال گذشته برای ۲۰ شرکت خدمات ابری شناسنامه صادر کردیم.

منکرسی در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: معافیت‌های مالیاتی از جمله تسهیلات و حمایت‌هایی بود که در این سه سال به آن توجه شد و این امکان برای کسب و کارها در نظر گرفته شد. مسئله دیگر حکمرانی و مالکیت و کیفیت داده بود که در این سه سال به آن توجه شد تا شاهد رشد و توسعه کسب و کارهای داده محور باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا