کامپیوتر

بایدو از “وان یوآن Wanyuan” سیستم عامل هوشمند جدید خود رونمایی کرد

بایدو آخرین نوآوری خود را که یک سیستم عامل محاسباتی هوشمند به نام “وان یوآن Wanyuan” را در 16 آوریل در کنفرانس توسعه دهندگان هوش مصنوعی بایدو 2024 که در شنژن برگزار شد رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این سیستم جدید با تمرکز بر محاسبات هوشمند به عنوان هسته، تغییر قابل توجهی را در چشم انداز محاسبات ابری نشان می دهد. سیستم عامل “وان یوآن Wanyuan” ارائه شده توسط شن دو، معاون اجرایی گروه بایدو و رئیس Baidu Smart Cloud Business Group، با هدف ساده سازی و افزایش تجربه توسعه برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

“وان یوآن Wanyuan”با انتزاع و محصور کردن پیچیدگی‌های سیستم‌های بومی ابری و قدرت محاسباتی ناهمگون، قول می‌دهد که شیوه تعامل توسعه‌دهندگان با پلتفرم‌های محاسباتی را متحول کند.

شن دو تاکید کرد که سیستم‌های رایانش ابری سنتی هنوز هم مرتبط هستند اما دیگر در مرکز قرار نمی‌گیرند. با ظهور محاسبات هوشمند، نیاز به یک سیستم عامل جدید وجود دارد که بتواند تعامل انسان و رایانه را بازتعریف کند و تجربه توسعه روان تری را برای توسعه دهندگان فراهم کند.

“وان یوآن Wanyuan” دارای سه لایه است: Kernel، Shell و Toolkit. در سطح هسته، پلت فرم محاسباتی ناهمگن Baige AI برای کارهایی مانند آموزش مدل های بزرگ و استنتاج بهینه شده است. این به راندمان و عملکرد چشمگیر دست می یابد و صنعت را در بهره وری توان محاسباتی پیشرو می کند.

“وان یوآن Wanyuan” همچنین از سازگاری با تراشه های اصلی هوش مصنوعی پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا قدرت محاسباتی را با حداقل هزینه تطبیق دهند. این انعطاف‌پذیری چالش‌های استفاده از تراشه‌های متعدد در سناریوهای آموزشی مدل را برطرف می‌کند و از عملکرد روان و مقرون به صرفه بودن اطمینان می‌دهد.

بایدو از وانیوان Wanyuan سیستم عامل هوشمند جدید خود رونمایی کرد

این سیستم عامل همچنین دارای مدل های بزرگی است که به طور موثر مقادیر زیادی از دانش جهانی را فشرده می کند و درک زبان طبیعی را در بر می گیرد. این به کاربران امکان می دهد تا نیازهای متنوع را در سناریوهای مختلف کسب و کار برآورده کنند. در لایه شل، سیستم ابزارهایی را برای مدیریت، زمان‌بندی و توسعه مدل فراهم می‌کند و توسعه‌دهندگان را از پیچیدگی‌های توسعه مدل محافظت می‌کند.

عملکرد هماهنگ‌سازی گردش کار، سفارشی‌سازی آسان فرآیندهای تجاری را امکان‌پذیر می‌سازد، در حالی که سرویس مسیریابی مدل، انتخاب مدل را برای کارهای مختلف بهینه می‌کند و هزینه‌های استنتاج را تا 30 درصد کاهش می‌دهد. “وان یوآن Wanyuan” نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو در تکامل سیستم عامل های محاسباتی هوشمند است.

بایدو با ساده‌سازی فرآیندهای توسعه و بهبود عملکرد، توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها را برای باز کردن امکانات جدید در برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی توانمند کند.

تهیه و ترجمه: عسگر حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا