بهتازگی اینستاگرام ابزاری ارایه کرده که به کاربران امکان انتشار لایو زمان بندی شده را میدهد.
به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازسرگرمی، برای افرادی که در جریان نیستند، قابلیت لایو اینستاگرام به کاربران امکان ارتباط با مخاطبان از طریق پخش زنده را ارائه میکند. این امکان برای ایجاد ارتباط مؤثر، افزایش تعاملات حسابهای کاربری اینستاگرام و انتشار اخبار نقش کمککنندهای دارد.
حالا بعد از گذشت مدتزمان زیادی از ارائهی قابلیت پخش زنده، مسئولان این شبکهی اجتماعی اعلام کردهاند که از این پس کاربران قادر هستند تا از قابلیت برنامهریزی و زمانبندی از پیش تعیینشدهی لایو و محتوای IGTV برای مطلعکردن کاربران از زمان دقیق لایوها و محتواهای ویدیویی استفاده کنند.
این پلتفرم رسانهای-اجتماعی متعلق به شرکت فیسبوک در قالب یک پست در صفحهی رسمی اینستاگرام اعلام کرد، قابلیت لایو زمان بندی شده به فرایند نشر و کشف محتوا در این پلتفرم کمک خواهد کرد.
پیشتر، در ماه ژوئن، اپلیکشن تیک تاک (TikTok) قابلیتی برای زمانبندی ویدیوهای زنده در این شبکهی اجتماعی ارائه کرد.
برای استفاده از قابلیت لایو زمانبندی شده در اینستاگرام، اپلیکشن را باز کنید و برای بازکردن دوربین صفحه را از سمت چپ به راست بکشید. بهصورت پیشفرض، دوربین روی فرمت آپلود استوری قرار دارد. تنظیمات را برای انتشار محتوا بهصورت پخش زنده تغییر دهید. سپس، گزینهی Schedule را انتخاب کنید و نام رویداد و سپس تاریخ و زمان انتشار را مشخص کنید. سپس باید رویداد لایو را در قالب یک پست دارای یک تصویر با دنبالکنندگان به اشتراک بگذارید. بینندگان قادر به دیدن پست و توضیحات هستند و از رویداد پیش رو باخبر خواهند شد.
ارسال اعلان در زمان بروز اختلال
در همین حال، پلتفرم اینستاگرام اعلام کرده است که در حال آزمودن قابلیتی است که در زمان قطعی شبکه یا بروز مشکلات فنی بهصورت مستقیم در اپلیکشن به کاربران اعلان ارسال کند.
این ادعا در روزهای بعد از قطعی ناگهانی فیسبوک و پلتفرمهای زیرمجموعهی آن صورت گرفت. این قابلیت ابتدا برای کاربران ایالات متحده و طی ماههای آتی برای دیگر کاربران سرتاسر جهان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
در تاریخ ۴ اکتبر سال جاری، بروز اختلال ۶ ساعته در پلتفرمهای پیامرسانی از قبیل واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک موجب قطع دسترسی کاربران به این شبکهها شد.