موبایل

چطور گوشی دزدیده‌شده یا گم‌شده را پیدا کنیم؟

هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که ممکن است موبایلش به سرقت برود یا گم ‌شود، برای همین کارشناسان تاکید دارند که افرداد بهتر است بعد از خرید موبایل، نکاتی را رعایت کنند تا در صورت بروز اتفاق، بتوانند موبایل خود را ردیابی کنند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، مراقب گوشی‌های موبایل خود باشید و تا جای ممکن سعی کنید در خیابان و اماکن پرخطر از گوشی استفاده نکنید و به وسیله هندزفری به تماس‌های خود پاسخ بدهید. چون از دست دادن گوشی‌های همراه  نه تنها ضررهای مالی به همراه دارد بلکه باید زمان خود را صرف پیگیری مسائل قانونی آن کنید.

اما ممکن است برای همه‌ پیش آمده باشد که موبایل خود یا اطرافیانشان دزدیده یا گم شود؛ اما مسئله این جا است که بعد از این اتفاق باید چه کاری انجام داد؟ قبل از گم شدن شدن موبایل چه کارهایی می‌توان انجام داد که بتوان آن را ردیابی کرد؟

شاید دانستن راهکارهایی قبل از گم شدن یا دزدیده شدن گوشی و  راهکارهایی بعد از مفقود شدن گوشی به افراد کمک کند تا آن را ردیابی کنند.

هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که ممکن است موبایلش به سرقت برود یا گم ‌شود، برای همین بهتر است بعد از خرید موبایل، نکاتی را رعایت کنید تا در صورت بروز اتفاق، بتوانید موبایل خود را ردیابی کنید.

رجیستر : یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هنگام خرید موبایل انجام دهید رجیستر کردن آن است. ثبت و رجیستر کردن موبایل باعث می‌شود که دزدها و افراد سوءاستفاده گر نتوانند مالکیت گوشی را تغییر بدهند و یا با سیم‌کارت دیگری از آن استفاده کنند.

قفل صفحه نمایش: برای موبایل خود یک قفل نمایشگر در نظر بگیرید. قفل‌های مختلف مثل عدد، الگو، اسکن اثر انگشت و… باعث می‌شوند تا افراد سوءاستفاده‌گر  نتوانند راحت به اطلاعات داخل موبایل شما دسترسی پیدا کنند.

طبق اطلاعات وب سایت اپراتور دوم تلفن همراه، فعال کردن Find My iPhone برای کاربران اپل: اگر کاربر گوشی‌های iOS هستید بهتر است قابلیت Find My iPhone را فعال کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت گم  شدن گوشی آن را به وسیله GPS ردیابی کنید یا در صورت نیاز تمام اطلاعات ذخیره شده در آن را پاک کنید. برای استفاده از امکان ردیابی باید GPS و اینترنت موبایل را روشن بگذارید.با یک اپل آیدی در آیفون یا آیپد خود لاگین شوید. وارد بخش تنظیمات شوید و اپل آیدی را لمس کنید. وارد iCloud شوید و گزینه‌ی Find my iPhone  را فعال کنید.

فعال کردن Android Device Manager برای کاربران اندروید، این قابلیت درست مثل قابلیت Find My iPhone است که برای کاربران اندروید ارائه شده  است. با فعال کردن این قابلیت، می‌توانید گوشی موبایل اندرویدی خود را ردیابی کنید، به آن زنگ بزنید، اطلاعاتش را پاک کنید و یا برای صفحه نمایش آن قفل تنظیم کنید. اگر از آخرین نسخه اندروید استفاده می‌کنید، از مسیر  زیر استفاده کنید و بعد گزینه‌ی Android Device Manager را فعال کنید.

Setting > Security > Other Security > Device admin > Android Device Manager

شبکه یافتن دستگاه من: در حال حاضر گوگل در حال کار روی قابلیتی به اسم «شبکه یافتن دستگاه من» یا Find My است. این قابلیت ردیابی گوشی‌های اندروید را ساده‌تر می‌کند. با این امکان لازم نیست تا مثل Android Device Manager حتما به حساب گوگل خود وصل شده باشید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا گوشی اندرویدی خود را به وسیله بقیه گوشی‌های اندرویدی ردیابی و پیدا کنید.

اگر موبایل‌مان دزدیده شد چه کار کنیم؟

ساده‌ترین راه این است که با موبایل خود تماس بگیرید. اگر گوشی شما گم شده باشد، تماس گرفتن با آن می‌تواند باعث شود تا کسی در نزدیکی موبایل، آن را پیدا کرده و به دستتان برساند.

سامانه پیامکی اپراتورها، به کاربران کمک می‌کند تا موبایل گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنند.

همیاب ۲۴: همیاب ۲۴ یک سامانه کشوری برای ردیابی گوشی‌های دزدیده شده است. اگر گوشی شما دزدیده یا گم شد، شناسه‌ی IMEI آن را در همیاب ۲۴ ثبت کنید. این کار باعث می‌شود تا اطلاعات موبایل شما به کلانتری‌ها، بازرسی‌های مرزی، اصناف و اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور فرستاده شود و در صورت پیدا شدن آن، به شما اطلاع داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا