گیم

چالشی برای بازی‌سازان؛ طراحی بازی‌های ‌شناختی با نوآوری و خلاقیت

«سرمایه شناختی و طراحی بازی» عنوان چالشی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی راه‌اندازی شده است تا بازی‌سازان با ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های خود تولید بازی‌های در حوزه علوم شناختی را شتاب دهند. بازی‌هایی که در حوزه‌هایی مانند اتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی‌های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی کاگنوتک این چالش را برگزار می‌کند و به تیم‌های حاضر در چالش خدماتی ارائه می‌دهد. از زمان آغاز این چالش یعنی اسفندماه سال گذشته دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها شروع شد. تیم‌ها با حضور در دوره پیش شتابدهی ایده خود را پرورش و ارتقاء دادند. این دوره‌های آموزشی تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از آن ارزیابی و داوری طرح‌ها در پایان خرداد ماه آغاز می‌شود. تیم‌ها در 12  کارگاه آموزشی در 3 حوزه علوم شناختی، بازی سازی و کسب و کار شرکت می‌کنند. همچنین 100 ساعت منتورینگ در این سه حوزه از دیگر اقدامات برای تیم‌ها است تا طرح اولیه خود را بهبود دهند.

در این صورت تیم‌های نوآور و خلاق در این حوزه شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند. در این چالش، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های طراحی بازی از 10 استان کشور  شرکت کردند و حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی ارائه دادند. از این تعداد 32 تیم در دوره پیش شتابدهی قرار دارند و 5 تیم به عنوان برگزیده رویداد انتخاب می‌شوند. تیم‌های حاضر در دوره پیش شتابدهی از استان‌هایی همچون کرمانشاه، مشهد، سمنان، اصفهان، تبریز، قزوین، گیلان و تهران هستند.

بازی‌های دیجیتال، بازی‌های فیزیکی و قلم کاغذی و طرح‌هایی مشترک در هر دو زمینه بازی‌های دیجیتال و فیزیکی و قلم و کاغذی حوزه ایده‌های ارسالی است. همچنین این بازی‌ها در حوزه‌های علوم شناختی مانند اتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی‌های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند. معرفی بازی به عنوان ابزاری برای کارآفرینی در این چالش مد نظر قرار گرفته است. این چالش توسط شتابدهنده شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای درحال برگزاری است.

ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برای برندگان چالش بیش از 330 میلیون تومان جایزه نقدی و سوبسید فروش اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا