فناوری اطلاعات

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۲۰۰ شهر در حال اجرا است

وزیر ارتباطات با حضور در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور به تشریح دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم پرداخت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها در مشهد به تشریح اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه شبکه ارتباطی و توسعه دسترسی ارتباطی پرداخت.

وزیر ارتباطات در این جلسه با بیان اینکه از روز نخست شبکه ملی اطلاعات را محور همه برنامه های قرار دادم، گفت: شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات را به مسوولیت خودم تشکیل دادم که هر هفته جلسات آن بصورت منظم برگزار می شود و میزان پیشرفت پروژه از ۲۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم، امروز به حدود ۶۳ درصد رسیده است.

زارع پور با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی،  شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و باکیفیت و امن است باید در سراسر کشور ایجاد شود تا روی آن خدمات مختلفی به مردم ارایه شود، تصریح کرد: در معماری شبکه ملی اطلاعات ۳۰ هدف تعیین شده است که برای تحقق آنها ۷ کلان پروژه تعریف شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از این کلان پروژه ها زیرساخت ارتباطی است، خاطرنشان کرد: درحالیکه در دنیا ۷۰ درصد ترافیک مصرفی مردم روی شبکه ثابت است اما در ایران با عدم توسعه شبکه ثابت پرسرعت که کاری سختی است، همه نیاز کشور به سمت استفاده از شبکه همراه برده شده است بطوریکه هم اکنون ۷۰ درصد نیاز مردم از طریق ارتباط موبایل تامین می شود.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تعریف کردیم، افزود: بر این اساس هدف گذاری شد تا در اقدامی بزرگ در پایان کار این دولت ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند و تا الان در ۵۰۰ شهر تفاهم صورت گرفته است و عملیات اجرایی در حدود ۲۰۰ شهر کار شروع شده است و در ۸۰ تا ۹۰ شهر نیز کار به پایان رسیده است و به فضل الهی تا پایان کار دولت سیزدهم برای ۸۰ درصد خانوارهای شهری دسترسی به اینترنت پرسرعت فیبرنوری فراهم می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه الان میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت برثانیه است، گفت: با اجرای این پروژه به سرعت های ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه دسترسی پیدا می کنیم.

در این جلسه وزیر ارتباطات در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حمایت از توسعه پیام رسانها و شبکه های اجتماعی داخلی و توسعه صنعت فضایی توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان این جلسه سوالاتی از سوی حاضران در جلسه مطرح شد که زارع پور در پاسخگویی به آنها به تشریح اقداماتی که در حوزه های مختلف صورت گرفته، پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا