گیم

نینتندو سوییچ با کنار زدن PS4 به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

جنگ کنسول های نسل هشتم با معرفی PS5 و Xbox Series S/X به پایان رسید. سونی با PS4 شرکتی بود که توانست بیشترین محصولات را بفروشد. اگر چه Xbox انتظارات را برآورده نکرد، اما غافلگیری واقعی از نینتندو بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ نینتندو سوییچ که در سال 2017 معرفی شد، فراتر از انتظارات همه بود و به کنسول دستی محبوبی تبدیل شد که فروش بیشتری نسبت به PS4 داشته است.

نینتندو سوییچ فروش بیشتری نسبت به PS4 داشته است، اما نینتندو روزهای سخت تری را در پیش دارد. طبق آخرین گزارش ها، کنسول نینتندو سوییچ تا پایان سال 2022 بیش از 122.5 میلیون دستگاه فروخته است و از Game Boy افسانه ای و پلی استیشن 4 سونی پیشی گرفته و به سومین کنسول بازی پرفروش تاریخ تبدیل شده است. با این حال، با نگاهی به 9 ماه آخر سال 2022، می بینیم که فروش از 18.95 میلیون در مدت مشابه سال قبل به 14.91 میلیون کاهش یافته است. علاوه بر این، کل درآمد 5.6 درصد کاهش یافته است.

دو دلیل اساسی برای این وجود دارد. اولا، با وجود انتشار عناوین جدید Pokemon Scarlet/Violet (که در مجموع 20.61 میلیون واحد بود)، فروش بازی تا 4 درصد کاهش یافت، که نتوانست این کاهش را جبران کند. دلیل دوم عدم توانایی عرضه محصولات کافی در بازار به دلیل بحران جهانی چیپ است. اگرچه تعداد محصولات با ناپدید شدن بیماری همه گیر از زندگی ما افزایش یافته است، اما این بار تقاضا کاهش یافته است.

اگرچه این شرکت انتظارات خود را برای سال آینده کاهش داده است، بازی های انحصاری می توانند آن را تغییر دهند. عناوینی مانند Zelda که طرفداران زیادی دارد، به تنهایی می توانند فروش کنسول های بسیار بالاتری را به همراه داشته باشند. یکی دیگر از نکات برجسته در گزارش این شرکت، اولویت کاربران است. در حالی که فروش نینتندو سوییچ با صفحه نمایش OLED افزایش یافته است، فروش مدل های استاندارد و لایت کاهش یافته است. این نشان می دهد که کاربران سخت افزار بهتر و قوی تری می خواهند.

نینتندو سوییچ با کنار زدن PS4 به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد
شایان ذکر است که نینتندو سوییچ در فروش از پلی استیشن 4 پیشی گرفته است به این معنی نیست که در جنگ های کنسول های نسل هشتم پیشتاز است. سونی و مایکروسافت PS5 و Xbox Series X/S را در اولویت قرار داده‌اند، در حالی که نینتندو هنوز کنسول جدیدی را نشان نداده است که روی آن کار می‌کند و همچنان به فروش دستگاهی که در سال 2017 عرضه شد، با پیشرفت‌های جزئی ادامه می‌دهد. به همین دلیل می توان گفت که PS4 با فروش تقریبی 120 میلیون دستگاه همچنان برنده است!

نینتندو سال گذشته گفت که انتقال به کنسول بعدی خود “یک تمرکز اصلی برای ما” است و ممکن است به زودی فوری تر شود. جالب است که ببینیم آیا سوییچ می‌تواند به اندازه‌ای باقی بماند تا به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ تبدیل شود، اما نینتندو برای پیشی گرفتن از پلی‌استیشن ۲ باید حدود ۳۳ میلیون واحد دیگر بفروشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا