گیمویدئو

نسخه‌ی موبایل بازی ایپکس لجندز منتشر شد

بازی‌ ایپکس لجندز (Apex Legends) یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک بتل رویال است. حال این بازی برای پلتفرم موبایل به‌زودی عرضه خواهد شد. طبق چیزی که طراحان بازی می‌گویند، نسخه‌ی موبایل ایپکس لجندز از عنوان اصلی کاملا جداست. با این حال یک بازی متفاوت نیست.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ شرکت ریسپاون (Respawn) سازنده این بازی است. هدف این شرکت آشنا بودن شرایط نسخه‌ی موبایل برای کاربران نسخه‌های دیگر ایپکس است. با این حال این شرکت تلاش کرده تا بازی ایپکس موبایل برای تازه‌کارها هم لذت بخش باشد. با این حال نسخه‌ی موبایل ایپکس لجندز فصل‌ها و رویدادهای نسخه اصلی را ندارد. به همین علت تفاوت‌های زیادی بین او دو وجود دارند.

از همان زمانی که ایپکس لجندز موبایل معرفی شد، اعلام شد که حالت کراس پلی (Cross Play) را نخواهد داشت. به این معنا که کاربران کنسول‌های بازی یا کامپیوتر نمی‌توانند با کاربران موبایل بازی کنند. در اصل این بازی برای صفحه‌های کوچک‌تر ساخته و بهینه‌سازی شده است. به همین علت یک تجربه متفاوت از نسخه اصلی خواهد بود. دقت کنید که رویدادهای ایپکس لجندز موبایل وجود دارند ولی با نسخه دستگاه‌های بزرگ‌تر تفاوت دارد.

یکی از نکات مهم درباره‌ی ایپکس لجندز موبایل، پشتیبانی از کنترلر است. طبق چیزی که سازندگان گفتند این قابلیت به شدت اهمیت داشته ولی در زمان عرضه در دسترس نیست. ریسپاون همچنان در حال کار روی آن بوده و به‌زودی در دسترس خواهد بود. دلیل عدم عرضه هم کامل نبودن این سیستم اعلام شده است.

بزرگ‌ترین امکانات زمان عرضه این بازی نسبت به نسخه کنسول و کامپیوتر، حضور یک قهرمان جدید به نام فید (Fade) است. در حال حاضر این قهرمان تنها روی نسخه موبایل قابل تجربه است.

 

از ظاهر این کاراکتر مشخص است که محافظت چندانی نداشته و باید سریع حرکت کند.

فید با هدف گیم‌پلی موبایل ساخته شده است. به این معنا که طراحان می‌گویند از نسخه کامپیوتر استفاده کرده و با ویژگی‌های خاص موبایل آن را تلفیق کردند. این قهرمان بهترین حالت را در گیم‌پلی موبایل دارد. فید در اصل یک گونه دیگر از ریث (Wraith) است. در حال حاضر ریث یکی از پرطرفدارترین قهرمان در بازی ایپکس لجندز است. فید یک مبارز بسیار سریع است که یک زره مشابه چیزی که ریث دارد به تن دارد.

قابلیت‌های خاص فید بیشتر به سمت مبارزه تاکتیکی و پنهانی می‌رود. با این حال این مبارزات باید سریع باشند به دلیل اینکه این قهرمان بسیار چابک است. یکی از توانایی‌های فید این است که پس از لیز خوردن، به مدت کوتاهی به سرعت حرکت کند. حال با توجه به اینکه سیستم حرکتی در بازی ایپکس بسیار پیشرفته است، تجربه این قابلیت بسیار جالب خواهد بود.

قابلیت خاص فید، فلشبک (Flashback) نام دارد. با استفاده از آن کاراکتر به طور ناگهانی به چند قدم گذشته خود بازگشته و از شرایط خطرناک فرار می‌کند. تقریبا مشابه چیزی که ما در اورواچ (Overwatch) با تریسر (Tracer) شاهد بودیم. این قابلیت خاص به افراد تازه‌کار اجازه خواهد داد تا از موقعیت‌های نامناسب فرار کنند. به همین دلیل برای تجربه اولیه بسیار کاربردی است.

قابلیت آلتیمیت (Ultimate) فید، فیز چیمبر (Phase Chamber) نام دارد. این قابلیت خاص در هر دو حالت حمله و دفاع کاربرد دارد. فیز چیمبر به این حالت است که فید یک عدد نارنجک را پرتاب کرده و هر کس که در حاشیه آن قرار داشته باشد را به سمت خود می‌کشد. بازیکنان در آن قسمت نمی‌توانند آسیبی ببینند یا آسیبی وارد کنند. به همین دلیل این موضوع هم برای حفاظت در برابر شرایط سخت ساخته شده است. کاربران می‌توانند از آن برای دفاع از هم‌تیمی‌ها یا فرار از دشمنان استفاده کنند.

نسخه‌ی موبایل بازی ایپکس لجندز

ایپکس لجندز موبایل ۹ قهرمان دیگر هم دارد. به همین دلیل اگر کسی از فید خوشش نیامد، بخش‌های دیگری هم برای تجربه وجود دارند. طبق چیزی که گفته شده، فید قهرمان انحصاری نسخه موبایل نیست. به همین دلیل به‌زودی به نسخه‌های دیگر ایپکس هم راه پیدا خواهد کرد.

ورود بازی ایپکس لجندز به دنیای موبایل نشان می‌دهد که موضوع موبایل گیمینگ به‌شدت در حال رشد است. عناوین بسیاری در آن حضور یافته و به همین دلیل با توجه به افزایش قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های موبایل، ما به‌زودی شاهد عناوین بهتری هم روی آن خواهیم بود. نکته اینجاست که در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی ما شاهد عناوین داستانی و آنلاین بسیار خوبی روی موبایل بودیم. مجموعه اینفینیتی بلید (Infinity Blade)، دِ روم (The Room) و غیره دیگر همگی به‌شدت لذت‌بخش و در زمان خود بسیار پیشرفته بودند. حال امیدواریم که سازندگان دوباره به فکر ساختن عناوینی از آن دسته بوده و موبایل گیمینگ به دوران اوج خود بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا