تکنولوژی

قطع وابستگی هوآوی به تراشه‌های آمریکایی با افتتاح کارخانه جدید

هواوی برای مقابله با اثرات تحریم‌های آمریکا، کارخانه جدید تولید تراشه را در شانگهای تأسیس می‌کند. این کارخانه بخش اعظم نیازهای هواوی را برطرف می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، کارخانه تراشه سازی هواوی در شانگهای انواع تراشه‌های مورد نیاز در صنعت مخابرات را برای هواوی تولید می‌کند. اداره این کارخانه توسط یک شرکت شریک به نام مرکز IC R&D صورت می‌گیرد.

این کارخانه فعالیت خود را با تولید تراشه‌های قدیمی ۴۵ نانومتری آغاز می‌کند و از اواخر سال ۲۰۲۱ به تولید تراشه‌های ۲۸ نانومتری روی خواهد آورد. این تراشه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود این کارخانه بتواند تا اواخر سال ۲۰۲۲ تراشه‌های ۲۰ نانومتری تولید کند و در نهایت نیازهای سخت افزاری هواوی برای تولید سخت افزارهای مبتنی بر شبکه‌های نسل پنجم را برطرف کند.

دولت ترامپ امیدوار بود تا با تحریم تجارت شرکت‌های فناوری آمریکایی با هواوی خسارت سنگینی به کسب و کار آن وارد کرده و تأمین تراشه‌ها و سخت افزارهای مورد نیاز هواوی را با چالش جدی مواجه کند. اما هواوی به سرعت در مسیر کسب دانش فنی مورد نیاز برای مقابله با تهدیدهای آمریکاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا