موبایل

قابلیت‌های جدید اندروید معرفی شدند

گوگل امروز اعلام کرد که مجموعه جدیدی از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را برای سیستم عامل اندروید و Wear OS در نظر گرفته است و بزدوی آن‌ها را در دسترس کاربران گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند قرار می‌دهد. این قابلیت‌های جدید سبب می‌شود ضمن بهبود امنیت این سیستم عامل شاهد ارتقا عملکرد و رابط کاربری آن‌ نیز باشیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ براساس اطلاعاتی که امروز از سوی سایت رسمی گوگل منتشر شد، این شرکت قصد دارد مجموع جدیدی از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را به گوشی‌های اندرویدی و همچنین ساعت‌های مجهز به سیستم عامل Wear OS بیاورد. انتظار می‌رود با اضافه شدن این قابلیت‌ها به سیستم عامل اندروید شاهد بهبود اختیارات، ارتقا امنیت و همچنین دسترسی به قابلیت‌های تازه در برنامه‌های Google Photos و Google Messages و… باشیم. در ادامه با معرفی این قابلیت‌های جدید معرفی شده از سوی گوگل همراه باشید.

قابلیت Reading Mode با یک برنامه اختصاصی

یکی از قابلیت‌های مهمی که امروز از سوی گوگل معرفی شد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به صورت پیش فرض شاهد حضور آن در سیستم عامل اندروید باشیم Reading Mode نام دارد. این قابلیت هم اکنون به عنوان یک برنامه اختصاصی از طریق فروشگاه Play Store نیز در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها قرار گرفته است. این برنامه قادر است متن موجود در تمامی برنامه‌ها و یا حتی صفحات وب را استخراج و آن را در یک صفحه مجزا و بدون هیچگونه تبلیغ یا موضوع منحرف کننده دیگری به نمایش بگذارد.

کاربران همچنین می‌توانند در این برنامه فونت، ابعاد، فاصله بین خطوط، رنگ پس‌زمینه و… را هم تنظیم کنند تا بهتر از قبل شرایط لازم برای مطالعه متون مختلف را در اختیار داشته باشند. گوگل همچنین برای این برنامه دو مد تاریک و روشن را در نظر گرفته است که می‌تواند بنا به سلیقه کاربران تنظیم شود. در قابلیت جذاب دیگر Reading Mode می‌تواند متون مختلف را با استفاده از موتور Text To Speech سیستم عامل اندروید به صوت تبدیل کند تا کاربران در صورت لزوم به جای خواندن، به آن‌ها گوش دهند.

می‌توان در این برنامه تنظیمات گوناگونی را بر روی صدای در حال پخش نیز پیاده سازی کرد. این برنامه در حال حاضر تنها از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت با تمامی وب سایت‌ها و همچنین برنامه‌های رسمی سیستم عامل اندروید سازگاری کامل دارد. قابلیت Reading Mode قرار است تنها در دسترس دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 9.0 و جدیدتر قرار بگیرد.

قابلیت‌های جدید اندروید

ارتقا برای قابلیت Digital Car Key و کلید دیجیتال برای گوشی‌های هوشمند

گوگل همچنین قصد دارد برای مدیریت بهتر خودروهای هوشمند قابلیت‌های جدیدی را به سیستم عامل اندروید اضافه کند. این قابلیت‌ها به عنوان یک بروزرسانی برای برنامه Digital Car Key به این سیستم عامل اضافه می‌شود. اکنون می‌توان خودروهای سازگار با این قابلیت را با استفاده از گوشی‌های اندرویدی روشن، خاموش یا قفل کرد. همچنین با استفاده از گوشی‌های هوشمند حتی می‌توانید قفل ماشین خود را هم باز کرده و وارد آن شوید. در قابلیت جدید دیگر کاربران می‌توانند با به اشتراک گذاری یک کلید دیجیتال، به دیگر کاربران نیز اجازه دهند خودروی خود را با گوشی‌ هوشمند دیگری مدیریت کنند.

در سیستم عامل جدید اندروید بخشی برای مدیریت این کلیدهای دیجیتال در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند مشاهده کنند چه افرادی چه سطحی از دسترسی را دارند. امکان به اشتراک گذاری کلیدهای دیجیتال در حال حاضر تنها برای کاربران گوشی‌های پیکسل 6 و جدیدتر و همچنین کاربران گوشی‌های آیفون وجود دارد. قرار است در آینده نزدیک این قابلیت در دسترس کاربران گوشی‌های مجهز به اندروید 12 و جدیدتر نیز قرار بگیرد.

کاربران گوشی‌های آیفون در حال حاضر به قابلیت مشابه‌ای دسترسی دارند اما این قابلیت تنها با بعضی از خودروها سازگاری دارد. گوگل نیز اعلام کرده است که در حال حاضر در این قابلیت تنها امکان کنترل و مدیریت بعضی از خودروهای شرکت BMW وجود دارد.

قابلیت‌های جدید اندروید

دیگر قابلیت‌های جدید

گوگل همچنین در نظر دارد در بروزرسانی آینده خود چند اموجی جدید و مرتبط با فصل‌های پیش‌رو را به سیستم عامل اندروید اضافه کند. برنامه Google Photos نیز در این بروزرسانی بی نصیب نخواهد بود و چند استایل و مد جدید را برای عکاسی و ویرایش تصاویر دریافت خواهد کرد. برنامه Google TV هم قرار است در این بروزرسانی قابلیتی را دریافت کند که با تنها یک کلیک بتواند به تلویزیون‌های هوشمند سازگار متصل شده و برای نمایش محتویات مختلف از طریق آن آماده شود. در این حالت می‌توان حتی در هنگام استفاده از برنامه‌های مختلف، گوشی‌های هوشمند را به یک کنترل دیجیتال تبدیل کرد.

گوگل همچنین اعلام کرده است که در ماه جاری میلادی برنامه Google Keep در سیستم عامل Wear OS نیز یک بروزرسانی بزرگ را دریافت می‌کند که آن را با نسخه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند سازگار کرده و سبب می‌شود تمامی تنظیمات ظاهری اعمال شده از طریق گوشی‌های همراه، در ساعت‌های هوشمند نیز قابل مشاهده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا