تکنولوژی

فاز جدید فعالیت هیوندای در زمینه‌ی هواگردهای عمودپرواز الکتریکی

با پیوستن بخش هواگردهای شهری هیوندای به انجمن تولیدکنندگان هوانوردی عمومی (General Aviation Manufacturers Association) فعالیت‌های این غول خودروسازی در حوزه‌ی هواگردهای عمودپرواز الکتریکی وارد فاز تازه‌ای می‌شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ انجمن تولیدکنندگان هوانوردی عمومی (GAMA) در سال ۲۰۱۸ و با توجه به رشد چشمگیر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی هواگردهای عمودپرواز الکتریکی، هایبرید، خودکار و دیگر فناوری‌های نوین، بخش اعضای پیوسته را ایجاد کرد.

اکنون هیوندای به عنوان نهمین عضو وارد این گروه شده است تا فعالیت خود در زمینه‌ی هواگردهای شهری را توسعه دهد. اما دوازده شرکت دیگر فعال در این حوزه، به عنوان عضو وابسته‌ی کمیته‌ی پیشرانش الکتریکی و نوآوری (EPIC) به این انجمن پیوسته‌اند. لازم به ذکر است که عضو پیوسته تعهد و مشارکت بیشتری در انجمن دارد.

در اوایل سال جاری هیوندای از همکاری با اوبر اِلِویت (Uber Elevate) برای توسعه‌ی تاکسی‌های هوایی خبر داد و طرح مفهومی هواگرد عمودپرواز تمام الکتریکی خود با نام SA-1 را منتشر کرد. این هواگرد با سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۳۰۰ تا ۶۰۰ متری پرواز خواهد کرد. نیروی آن به کمک پیشرانش الکتریکی توزیع‌شده تأمین می‌شود تا چندین روتور نصب‌شده بر روی آن را به پرواز درآورد.

«پیت بونس» (Pete Bunce) مدیرعامل GAMA در این زمینه گفت: «دیدن ورود تولیدکنندگان خودرو به بخش هواگردهای شهری هیجان‌انگیز است. فناوری‌های نوآورانه که به سرعت در این حوزه در حال رشد است، هوانوردی عمومی و تجاری را به سمت آینده سوق خواهد داد.»

فاز جدید فعالیت هیوندای در زمینه‌ی هواگردهای عمودپرواز الکتریکی

گفتنی است در روزهای گذشته، تویوتا نیز نخستین آزمایش هواگرد الکترونیکی خود را با موفقیت انجام داده بود و با گسترش فعالیت‌ها در این حوزه باید شاهد رشد چشمگیر فناوری هواگردهای شهری باشیم. موضوعی که شرکت‌های مطرح هوافضایی مانند ایرباس و بویینگ به‌روزرسانی مدیریت حمل‌ونقل هوایی را متناسب با این حوزه الزامی می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا