گیم

عصر امپراطوری ۲ به کنسول‌های ایکس‌باکس می‌آید

مجموعه عصر امپراطوری (Age of Empires) را می‌توان یکی از بهترین مجموعه‌ها در سبک استراتژی دانست. این بازی با داشتن سیستم استراتژِی همزمان (Real-time) توانست موفقیت زیادی در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کسب کند. بهترین عنوان این مجموعه را می‌توان شماره ۲ دانست. بازی‌ای که به عنوان یکی از بهترین عناوین استراتژی تاریخ شناخته می‌شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ حدود ۳ سال پیش بود که مایکروسافت تصمیم گرفت این عناوین شاهکار را بازسازی کند. به همین دلیل نسخه Definitive Edition بازی‌های عصر امپراطوری ۱ تا ۳ عرضه شدند. پس از آن شماره ۴ این مجموعه عرضه شد که توانست نقدهای خوبی دریافت کند. به طور کلی نیز عنوان خوبی بود. حال طبق چیزی که اعلام شده مایکروسافت قصد دارد بازسازی عصر امپراطوری ۲ را برای کنسول‌های خود عرضه کند. تاریخ عرضه آن هم ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه ۲۰۲۳) اعلام شده است.

بازی عصر امپراطوری ۲ تناسب بسیار خوبی بین مبارزه و سیستم اقتصادی دارد که باعث می‌شود بازی بسیار جذاب باشد.

شرکت سازنده اعلام کرد که در حال ساخت نسخه کنسولی بازی عصر امپراطوری ۴ هم هست. هر دو عنوان روی اشتراک گیم‌پس از روز اول حضور خواهند داشت. به دلیل اینکه ناشر آن‌ها مایکروسافت است. سازنده این مجموعه توضیح داد:

ما می‌دانیم که ساخت یک عنوان استراتژی همزمان با استفاده از کنسول‌ها کار بسیار دشواری است. از این رو ما تمام تلاش خود را کردیم تا به بهترین نحو این کار را انجام دهیم. ما تلاش کردیم تا یک تجربه خوب را با استفاده از کنترلر در اختیار کاربران قرار دهیم. همینطور اینکه در ابتدای بازی به کاربر آموزش داده خواهد شد که چگونه در بازی عمل کند. همینطور اینکه برای استفاده بهتر از منابع از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

ما بسیار خوشحال هستیم که یکی از بهترین عناوین استراتژی تاریخ را به ایکس‌باکس بیاوریم. بازسازی عصر امپراطوری ۲ از سال ۲۰۱۹ در حال رشد است. این بازی نزدیک به ۴۰ به روزرسانی مختلف داشته و محتوای زیادی دریافت کرده است. در حال حاضر نیز بازی در بهترین حالت خود قرار دارد. حتی کاربران می‌توانند از ۷ حالت کوآپ (Co-Op) جدید بازی نیز لذت ببرند.

نسخه ایکس باکس هر دو بازی از حالت کراس پلی پشتیبانی خواهد کرد. همینطور اینکه کاربران می‌توانند از موس و کیبورد نیز استفاده کنند. به طور کلی تجربه عناوین استراتژی با موس و کیبورد بسیار راحت‌تر و بهتر است. از این رو شرکت سازنده باید تلاش زیادی بکند تا تجربه این بازی‌ها را روی کنسول بهینه کند.

عناوین عصر امپراطوری بسیار جالب هستند. بخش داستانی جذابیت خاص خود را دارد ولی بخش آنلاین بسیار مهیج است. اینکه شما با دشمنان به صورت همزمان مبارزه کنید و علیه یکدیگر برنامه بچینید لذتی دارد که در هیچ عنوان دیگری وجود ندارد. حال با عرضه این عناوین روی کنسول‌ها تعداد کاربران نیز بیشتر شده و رقابت نیز بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا