فناوری اطلاعات

سکوها و کسب و کارهای فضای مجازی شریک راهبردی دولت

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: سکوها و کسب وکارهای فضای مجازی به دلیل تغییر ساز و کار و ساختار ارایه خدمات به مردم در زیست بوم فضای مجازی شریک راهبردی دولت‌ها هستند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، سیدمحمدامین آقامیری- دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- در دومین همایش کسب‌وکارهای مجازی که به میزبانی پلیس فتا برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت توسعه زیست بوم فضای مجازی اظهار کرد: توسعه زیست بوم فضای مجازی برای امروز و آینده کشور مساله مهمی است و با دگردیسی که درحوزه کسب وکارهای سنتی برای گذار به دوره جدید در حال وقوع است، شاهد افزایش توانمندی در این حوزه و آینده‌ای متفاوت‌تر برای حکمرانی هستیم.

وی افزود: شورای عالی فضای مجازی به دنبال حرکت در مسیری است که حوزه اقتصادی این زیست بوم تقویت شده و خدمات و فرصت‌های کارآفرینی به نفع همه مردم ایجاد شود و برهمین اساس اخیرا مصوبه‌ای برای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط کسب وکارهای فضای مجازی ابلاغ شد تا در کنار مزیت بخشی به این زیست بوم، فرصت‌های دسترسی به خدمات برای سکوها نیز افزایش یابد.

آقامیری با اشاره به مصوبه تسهیم درآمد حاصل از مصرف ترافیک داخلی و تقویت تولید محتوای داخلی، تاکید کرد: برای ارتقاء اقتصاد این حوزه، مصوبه تسهیم درآمد در شورای عالی فضای مجازی مصوب و ابلاغ شد تا بتوانیم با ایجاد سازوکارها و سیاست‌های مختلف، این زیست بوم را در حوزه‌های اقتصادی و امنیت تقویت کنیم.

وی افزود: با رشد سکوها در حوزه‌های مختلف خدماتی همچون آموزش، حمل‌و نقل، سلامت و مالی، سکوها به دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی مردم باید بتوانند حریم خصوصی و امنیت کاربران را با پایداری ارایه خدمات، حفظ کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که تاکید دولت و حاکمیت بر امنیت سکوها به دلیل حساسیت ارایه خدمت به مردم و دسترسی به داده های آنهاست، گفت: یکی از اقدامات مهمی که اخیرا اتفاق افتاد ایجاد نظام هویت معتبر بود که برهمین اساس روز گذشته سامانه هویت دیجیتال ایرانیان «هدا» در فاز نخست رونمایی شد که انشالله با توسعه این سامانه شاهد امنیت بیشتر در این حوزه باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: سکوها و کسب‌وکارهای فضای مجازی را به دلیل تغییر ساز و کار و ساختار ارایه خدمات به مردم در زیست بوم فضای مجازی شریک راهبردی دولت‌ها هستند.

وی با بیان این که مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا و همه دستگاه‌های کشور باید به بخش خصوصی برای حفظ امنیت کمک کنند، اظهار کرد: حفظ امنیت بر عهده کسب و کارهاست اما همه باید کمک کنیم تا در این مسیر بتوانند موفق عمل کنند که یکی از راه‌ها بیمه امنیت سایبری است که علاوه بر ایجاد آرامش برای کاربران، سیستم ارزیابی و استاندارد مشخصی فراهم خواهد کرد.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، آقامیری با اشاره به این که متخصصان و تشکل‌های درون صنفی می توانند با خود تنظیم‌گری برای ایجاد نظام رتبه‌بندی امنیتی پیشرو باشند، افزود: باید برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فضای مجازی نظام رتبه‌بندی امنیتی طراحی شود تا نه تنها کسب و کارهای فضای مجازی بلکه تمامی صنایع بزرگ هم به دلیل قرار گرفتن در معرض تهدیدهای امنیت سایبری بتوانند با ارزیابی خود در این نظام برای ارتقاء رتبه تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا