گیم

ساخت بازی چندنفره‌ی سایبرپانک لغو شد

استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) اخیرا جزئیات جدیدی از تصمیم خود در رابطه با لغو بازی چندنفره‌ی سایبرپانک ارائه کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ گفتنی است که این شرکت در گذشته قصد داشت تا پس از انتشار بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، یک بازی چندنفره‌ی AAA را منتشر کند. فیلیپ وبر (Philipp Weber) که طراح ارشد مراحل در آن بازی چند نفره بود بیان کرده که برنامه‌های ساخت این اثر پس از عرضه‌ی نه چندان موفق سایبرپانک ۲۰۷۷ و مشکلات متعدد آن، تغییر کرده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، سایبرپانک ۲۰۷۷ پس از سه تاخیر، با انبوهی از مشکلات فنی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه شد که عملکرد ضعیف آن باعث شد که حتی روی فروشگاه پلی‌استیشن برای مدتی کنار گذاشته شود. وبر در این باره می‌گوید:

ما  نیاز داشتیم که اولویت‌های سایبرپانک را پس از عرضه بررسی کنیم. اولویت اصلی این بود که این بازی برای بازیکنان در وضعیت واقعا خوبی اجرا شود. از طرفی تغییر اولویت‌ها به این معنی بود که دیگر پروژه‌ها باید از میان برداشته می‌شدند. با این آی‌پی قصد داشتیم که چندین کار را همزمان انجام دهیم و فقط باید روی بخش‌های مهم تمرکز می‌کردیم.

البته آدام کیچنسکی (Adam Kiciński)، مدیرعامل مشترک سی‌دی پراجکت در مارس ۲۰۲۱ تایید کرد که این شرکت برنامه‌های خود را برای یک بازی چندنفره و مستقل از سایبرپانک لغو کرده است. او گفت:

قبلا اشاره کردیم که اثر AAA بعدی ما یک سایبرپانک چندنفره خواهد بود، اما تصمیم گرفته‌ایم که اکنون در این مورد تجدید نظر کنیم. با توجه به رویکرد سیستماتیک و جدید ما، به جای تمرکز بر یک اثر یا یک بازی آنلاین بزرگ، ما روی آنلاین کردن همه‌ی سری‌های خود تمرکز خواهیم کرد.

حال به نظر می‌رسد که پس از تغییر شرایط بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، این استودیو قصد دارد تا نسخه‌ی GOTY بازی را در سال ۲۰۲۳ منتشر کند. در واقع این نسخه قرار است که مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی اولین و تنها بسته‌ی الحاقیه‌ی بازی یعنی Phantom Liberty، وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا