تکنولوژی

رویداد فین‌تک زمستانی برگزار می شود

چند سالی است که نظام بانکی کشور با فناوری‌های نوین و دیجیتالی پیوند خورده است. فناوری‌هایی که قرار است فعالیت‌های بانکی و تبادلات مالی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند. با همین هدف هم ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از حامیان برگزاری «رویداد زمستانه فینوداد» شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ مرکز نوآوری فینوداد به‌عنوان یک بازیگر جدید در اکوسیستم استارت‌آپی کشور با هدف ارتقای سطح دانش افراد علاقه‌مند به حوزه‌های «رگ‌تک» و «لندتک»، شناسایی ایده‌ها و صاحبان ایده‌های نوآورانه و استارت‌آپ‌های فعال در این دو حوزه اقدام به برگزاری دو رویداد در این حوزه‌ها کرده است.

بهمن امسال میزبان دو رویداد با محوریت رگ‌تگ و لندتک است. دو مفهوم تخصصی که نقشی پررنگ در توسعه نظام بانکی کشور دارند. در تعریفی که از رگ‌تک شده است، این فناوری به نوعی قانون‌گذاری حوزه‌ای نوین در صنعت خدمات مالی است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای تقویت و استانداردسازی فرایندهای رگولاتوری به‌کار می‌گیرد. یا این‌که سعی دارد با استفاده از فناوری‌های جدید، چالش‌های حوزه رگولاتوری را مرتفع کند.

لندتک هم قرار است با بهره‌گیری از فناوری، سیستم ارائه وام، تسهیلات و قرض‌دهی به مشتریان بانکی را تغییری بنیادی دهد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت بالای این رویداد با مرکز نوآوری فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی ایران) هم‌قدم شده است تا دوم و سوم بهمن ماه امسال از برگزاری دو رویداد حوزه‌های رگ‌تگ و لندتک حمایت کند.

صندوق نوآوری و شکوفایی هم با مشارکت در این طرح، میزبان برگزاری این اتفاق فناورانه است. علاقه‌مندانی هم که با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد مشارکت کنند از تخفیف 70 درصدی ثبت نام بهره‌مند می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا