کامپیوتر

رونمایی مایکروسافت از لپ تاپ Surface Laptop Go 2

مایکروسافت نسخه جدید از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت خود را تحت عنوان لپ‌تاپ Surface Laptop Go 2 معرفی کرد. این دستگاه نسبت به نسل پیشین خود ارتقاءهایی در بخش سخت افزار به همراه دارد که اندکی قیمت آن را نیز بالا برده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ جمع‌وجورترین و مقرون به صرفه‌ترین محصول در سری لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت، لپ‌تاپ  Surface Laptop Go محسوب می‌شود که اکنون با یک تراشه جدیدتر و همچنین وب‌کم و دوربین‌ و خنک کننده‌های «بهبود یافته» بروزرسانی شده است.

سرفیس لپ‌تاپ Go 2 از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 (قدرتمند تر از نسل دهم در مدل قبلی) با شروع قیمت از 599.99 دلار برای مدلی با 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قدرت می‌گیرد.

مدلSurface Laptop Go  اصلی در سال 2020 به عنوان تلاش مایکروسافت برای رقابت با کروم بوک‌ها معرفی شد. این لپ‌تاپ از قیمت اولیه پایین‌تری نسبت به سایر سری لپ‌تاپ‌های سرفیس برخوردار بود و صفحه‌نمایش لمسی 12.4 اینچی کوچک‌تر با رزولوشن 1536 در 1024 پیکسلی داشت که نسبت تصویر 3:2 مایکروسافت را حفظ می‌کرد.

حالا کمی از این اعداد و ارقام برای مدل جانشین آن یعنی Surface Laptop Go 2 تغییر کرده است که اندازه آن را به 10.95 در 8.12 در 0.62 اینچ و وزن کمی کمتر از 1.1 کیلوگرم می‌رساند.

همانطور که گفته شد، قیمت اولیه دستگاه 50 دلار افزایش یافته است و احتمالاً دلیل موضوع آن است که مایکروسافت نسخه پایه را که تنها با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود، از پیکربندی این مدل حذف کرده است. همچنین این لپ‌تاپ در رنگ‌های جدید سبز یا خاکستری موجود است که به گزینه‌های آبی، کرمی و نقره‌ای موجود اضافه می‌شوند.

عمر باتری Surface Laptop Go 2 نیز از 13 ساعت به 13.5 ساعت رسیده است و این بار لپ‌تاپ مایکروسافت با ویندوز 11 از پیش نصب شده عرضه می‌شود.

علاوه بر این‌ها، مایکروسافت می‌گوید که لپ‌تاپ Surface Laptop Go 2 دارای اجزای قابل تعویض بیشتری از جمله صفحه کلید و ترک پد، صفحه نمایش و باتری است.

در بیانیه مطبوعاتی معرفی محصول، مایکروسافت به لپ‌تاپ جدید خود می‌بالد که Surface Laptop Go 2 دارای «خنک‌کننده‌های آرام‌تر و بهبود یافته‌ای است که تمرکز حین کار را آسان‌تر می‌کند» و همچنین «دوربین HD بهبودیافته» دارد. اما رزولوشن وب‌کم مانند مدل قبلی همچنان 720p است که نشان می‌دهد ارتقاء آن بیشتر در مورد پردازش تصویر است تا وضوح خام.

جدای از موارد گفته شده، این لپ تاپ بسیار شبیه به نسل قبلی خود است. هنوز یک حسگر اثر انگشت در دکمه پاور در مدل‌های منتخب تعبیه شده است، پورت‌ها یکسان هستند (یک USB-A، یک USB-C، جک هدفون و یک پورت سرفیس اختصاصی برای شارژ) و همچنان میکروفون‌های دوگانه و Wi-Fi 6 را در اختیار دارد.

مورد دیگر آنکه هنوز هیچ اشاره‌ای به مجهز شدن صفحه کلید به نور پس زمینه نشده است؛ موردی که شکایت عمده کاربران ازمدل اولیه Surface Go بود.

لپ تاپ Surface Laptop Go 2

همه مدل‌های لپ‌تاپ سرفیس Laptop Go 2 مایکروسافت با پردازنده Core i5 اینتل یکسان عرضه می‌شوند، اما طیف وسیعی از رم و پیکربندی‌های ذخیره‌سازی مختلف برای آن در دسترس است.

قیمت‌ها از 599.99 دلار برای مدل مصرفی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه شروع شده و به 699.99 دلار برای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی یا 799.99 دلار برای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی افزایش می‌یابد.

لپ تاپ Surface Laptop Go 2

یک نسخه دیگر نیز با حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی به قیمت 1099.99 دلار هم برای لپ‌تاپSurface Laptop Go 2  موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا