کامپیوتر

رونمایی مایکروسافت از سرفیس گو ۳

مایکروسافت در رویداد سرفیس از نسل جدید تبلت‌های خود شامل سرفیس گو ۳ رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در ماه‌های گذشته بود که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را با دنیایی از ویژگی‌هایی تازه معرفی کرد و اکنون نیاز به سخت‌افزارهایی دارد که بتواند با قدرت این سیستم عامل را بر روی آن‌ها اجرا کند. سرفیس جایی هست که سخت‌افزار و نرم‌افزار به هم پیوند می‌خورند.

سرفیس گو ۳ مرز میان تبلت و لپ‌تاپ را شکل داده و شاید بتوان آن را یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت دانست که کاربران می‌توانند خریداری کنند. همیشه این لپ‌تاپ کارایی عمومی خوبی داشته اما اکنون مایکروسافت از یک تفاوت مهم در آن خبر داده که استفاده از پردازنده‌ی جدید اینتل است.

سرفیس گو ۳ را می‌توان با پردازنده‌ی «پنتیوم گلد اینتل ۶۵۰۰Y اینتل» (Intel Pentium Gold 6500Y) یا Core i3-10100Y تهیه کرد که یک به‌روزآوری کامل نسبت به سرفیس گو ۲ است که با Gold 4425Y یا یک Core m3 عرضه می‌شد. به گفته‌ی مایکروسافت این تغییر باعث شده تا سرفیس گو جدید ۶۰ درصد سریع‌تر از قبل باشد.

طبق اعلام مایکروسافت این لپ‌تاپ سبک برای همه ساخته شده است و ویندوز ۱۱ این امکان را فراهم کرده تا کاربران کارهای خود را با برنامه‌ها، تنظیمات و داده‌ها ایمن و سریع‌تر انجام دهند.

تنظیمات ایمنی خانواده هم در این لپ‌تاپ وجود دارد و حتی مایکروسافت اج هم از تنظیمات حالت کودکان بهره می‌برد. سرفیس گو همچنین با پایه‌ی همیشگی سرفیس ارائه شده تا تجربه‌ی تماشای ویدیوها را بهتر کند.

دوربین دستگاه از ویژگی تشخیص چهره‌ی «ویندوز هلو» (Windows Hello) بهره می‌برد و نسخه‌های تجاری دستگاه با ویندوز ۱۰ پرو یا ویندوز ۱۱ پرو عرضه می‌شوند.

اگرچه همراه Microsoft Surface Go 3 قلم وجود ندارد اما این دستگاه از پروتکل قلم مایکروسافت هم پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از LTE هم به‌صورت اختیاری وجود دارد و مایکروسافت ادعا می‌کند که باتری نسل جدید برای تمام روز شارژ کافی ارائه می‌دهد.

ظاهر این محصول تازه مشابه مدل نسل قبلی یعنی سرفیس گو ۲ است. هر دو دستگاه دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ هستند و مجموعه‌ی دوربین‌ها، اسپیکرها درگاه‌ها و ابعاد دستگاه هم در هر دو نسل یکسان است.

قیمت محصول جدید از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود و به جز مدل LTE که در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد، هم‌اکنون برای پیش‌خرید در فروشگاه‌های مایکروسافت در بازارهای منتخب دردسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا