فناوری اطلاعات

حل مشکل کسب و کارهای آنلاین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش خصوصی پیشران توسعه و حافظ استقلال کشور است، تاکید کرد که به منظور حل مشکلات این کسب‌وکارها و حذف موانع پیش روی این حوزه، طی روزهای آتی نماینده ویژه‌ای در حوزه کسب و کارهای دیجیتال منصوب خواهد کرد تا به مشکلات بخش خصوصی سریع‌تر رسیدگی شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، عیسی زارع‌پور در دیدار با فعالان و مدیران کسب‌وکارهای نوآفرین (استارت‌آپ‌ها) با بیان اینکه مشکلات کشور با تکیه بر دانش و فناوری‌های نو حل می‌شود، گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این است که فعالان بخش خصوصی را جدی بگیریم، زیرا شما پیشران توسعه و حافظ استقلال کشور هستید. ما در حال حاضر پلتفرم‌های خوبی در کشور داریم که بدون وابستگی و با دانش و تخصص نیروی داخلی به مرحله بلوغ خود رسیده‌اند و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های متعدد را حل و تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما پلتفرم‌ها نقش بسیار مهمی را در حکمرانی نوین ایفاء می‌کنند و مرز کشورها در فضای مجازی جایی است که پلتفرم‌های آنها کاربر فعال دارند. هر جا که به جوانان اعتماد کردیم و خواستیم، آنها فعل خواستن ما را تبدیل به توانستن کردند و در نهایت برای کشور قدرت و ثروت تولید کردند و جوانان نخبه ما مولفه قدرت برای ما هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه رفع مشکلات قضایی استارت‌آپ‌ها، اظهار کرد: برای رفع این مشکل کارگروه حمایت قضایی تشکیل می‌دهیم و بر اساس تجربه‌ حضور در قوه قضاییه، انشالله این مشکلات را با تعامل حل می‌کنیم. کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حقوق و تکالیف قانونی خود را بدانند، تا با آرامش بیشتر و نگاه بلندمدت فعالیت کنند. ما باید به دنبال ارتقای جایگاه و حفظ استقلال کشورمان در این فضا باشیم و اگر کسب‌وکارهای پیشرو در حوزه فضای دیجیتال داشته باشیم حتما می‌توانیم روند مهاجرت نخبگان را هم متوقف و یا حتی معکوس کنیم.

زارع‌پور با اشاره به لزوم توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال اعلام کرد که کارگروهی در سطح دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل خواهد شد. وی همچنین به معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه دستور داد تا موانع حضور شرکت‌های نوآفرین در بازار سرمایه را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه دهند و ابراز امیدواری کرد که طی یکی دو ماه آینده شاهد حضور نخستین شرکت‌ها در بورس باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا