کامپیوتر

فروش جهانی رایانه های شخصی کاهش یافت اما اپل رشد دو رقمی را ثبت کرد

سه ماهه دوم سال در ماه گذشته به پایان رسید. اکنون، شرکت اطلاعاتی بازارهای جهانی International Data Corporation (IDC) نتایج محموله جهانی رایانه های شخصی را در سه ماهه دوم سال جاری یعنی دوره زمانی آوریل تا ژوئن به اشتراک گذاشته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ بازار محاسبات شخصی در سه ماهه دوم سال 2023 کاهش قابل توجهی را نسبت به سه ماهه دوم سال 2023 تجربه کرد.

با این حال، این انقباض کمتر از سه ماهه اول سال 2023 است. برای دانستن همه چیز در زیر بخوانید. در سه ماهه دوم سال 2023، فروش جهانی رایانه های شخصی بر اساس سالانه 13.4 درصد کاهش یافت.

این بسیار کمتر از 29 درصد کاهش در سه ماهه اول امسال است. بازار ششمین افت سه ماهه متوالی را تجربه کرد. IDC این را به عواملی مانند باد مخالف اقتصاد کلان، تقاضای ضعیف و تغییر در بودجه های فناوری اطلاعات نسبت می دهد.

تقاضای ضعیف نیز به موجودی بالاتر منجر شد. در مورد ساخت‌وسازها، لنوو، دل و ایسر در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دو رقمی را ثبت کردند. تنها اپل رشد ثبت کرده است.

فروش جهانی رایانه های شخصی کاهش یافت اما اپل رشد دو رقمی را ثبت کرد

لنوو با 14.2 میلیون محموله و 23.1 درصد سهم همچنان در بازار پیشتاز است. HP با فروش 13.1 میلیون دستگاه و سهم 21.8 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. دل با 10.3 میلیون دستگاه حمل و نقل و 16.8 درصد از سهم بازار در رتبه سوم لیست قرار گرفت. اپل با فروش 5.3 میلیون دستگاه و داشتن 8.6 درصد از سهم بازار، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

این غول فناوری مستقر در کوپرتینو نیز نسبت به سال قبل 10.3 درصد رشد داشته است. ایسر با 3.2 درصد سهم بازار پنجمین لیست بود. IDC گزارش می دهد که اپل مقایسه سالانه مطلوبی داشته است زیرا این شرکت در طول سه ماهه دوم با مشکلات عرضه به دلیل محدودیت های عرضه مرتبط با کووید مواجه شده است. از سوی دیگر، HP در سال گذشته با عرضه بیش از حد موجودی مواجه شد و اکنون به سطح عادی نزدیک شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا