تکنولوژی

تسهیلات ویژه برای شرکت‌های خلاق آسیب‌دیده از کرونا

به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا شرکت‌های خلاق کوچک نیز که تعداد نیروهای آنها کمتر از 50 نفر است و از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیش از این شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط با شیوع کرونا و همچنین کسب و کارهای دانش بنیان و شتابدهنده‌های که از این همه گیری  آسیب دیده‌اند در لیست دریافت حمایت قرار گرفتند.

در حال حاضر  با پیگیری‌های دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های خلاق کوچک با نیروی انسانی کمتر از 50 نفر یا فروش کمتر از 20 میلیارد ریال  را نیز در این لیست حمایتی گنجانده است.

بر اساس این طرح شرکت‌های خلاق که پیش از سال 1397 تاسیس شده باشند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین ارسال رسید پرداختی بیمه برای 6 ماه آخر سال 98 نیز بخشی از مدارک درخواستی برای این تسهیلات خواهد بود.

شرکت‌های،  آسیب دیده از شیوع کرونا طلقی می شوند که نسبت فروش زمستان سال 98 آنها به کل فروش سال 98 از 80 درصد این نسبت در سال 97 کمتر باشد.

نرخ سود این تسهیلات 9 درصد است که در سه مرحله و در مدت شش ماه به شرکت‌های خلاق پرداخت می شود. مبلغ تسهیلات برای هر شرکت تا سقف 4 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق به نشانی http://ircreative.isti.ir   مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا