گیم

بازی‌های مسابقات EVO 2022 مشخص شد

به تازگی فهرست بازی‌هایی که در رویداد امسال بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای یعنی EVO حضور دارند، مشخص شده است. آثار کلیدی EVO همچون استریت فایتر ۵ و تِکن ۷ طبق انتظار بازگشته‌اند اما در کنار آن‌ها بعضی از بازی‌های جدیدتر برای اولین بار حضور خود را در مسابقات تجربه می‌کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در این فهرست تقریباً می‌توان تمامی بازی‌های مهم مبارزه‌ای مهم حال حاضر را مشاهده کرد. فقط یک استثنای بزرگ وجود دارد که آن هم به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های مبارزه‌ای این سال‌ها باز‌می‌گردد. طبق اطلاعیه‌ای که چند روز پیش منتشر شد، نینتندو تصمیم گرفته است که هیچ‌کدام از نسخه‌های بازی سوپر اسمش برادرز (Super Smash Bros.) در رویداد امسال حضور نداشته باشد. نمی‌توان دلیل قطعی آن را مشخص کرد اما این تصمیم می‌تواند هم به این خاطر باشد که سونی سال گذشته مسابقات EVO را خریداری کرد و هم به این خاطر که نینتندو مسابقات مجزایی را برای بازی سوپر اسمش برادرز تدارک دیده است.

با این حال، دیگر بازی‌های معروف مبارزه‌ای در این فهرست حضور دارند و بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند در این بازی‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند. فهرستی که منتشر شده است، به شرح زیر است:

  • Street Fighter V: Champion Edition – سازنده: کپ‌کام – پلتفرم: پلی‌استیشن ۴
  • Guilty Gear –Strive – سازنده: آرک سیستم ورکس – پلتفرم: پلی‌استیشن ۴
  • Mortal Kombat 11: Ultimate – سازنده: وارنر برادرز گیمز – پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • TEKKEN 7 – سازنده: باندای نامکو اینترتینمت – پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • THE KING OF FIGHTERS XV – سازنده: SNK– پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • MELTY BLOOD: TYPE LUMINA – سازنده: پروجکت لومینا – پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • DRAGON BALL FighterZ – سازنده: باندای نامکو اینترتینمت – پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • Granblue Fantasy: Versus– سازنده: Cygames  و XSEED – پلتفرم پلی‌استیشن ۴
  • Skullgirls: 2nd Encore– سازنده: Autumn Games – پلتفرم پلی‌استیشن ۴

ریک تیهر (Rick Thiher)، مدیر عمومی EVO، در بیانیه‌ی خود گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که مجموعه‌ای از بازی‌های مبارزه‌ای را در این مسابقات ارائه می‌کنیم که تعداد زیادی بازیکنان این ژانر را به EVO 2022 خواهند آورد. وقتی برای برگزاری EVO جمع می‌شویم، هیچ چیز مانند انرژی جامعه جهانی طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای نیست و من مشتاقانه منتظرم ببینم وقتی فصل بعدی این رویداد را با هم در ادامه‌ی امسال شروع کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

پس از اینکه برگزاری EVO در سال گذشته به دلیل شیوع و همه‌گیری کووید-۱۹ متوقف شده بود، امسال این رویداد معروف دوباره بازخواهد گشت. این مسابقات که توسط تام کانن تأسیس شد، یکی از محبوب‌ترین رویدادهای بازی‌های مبارزه‌ای در جهان است که ریشه آن در مسابقاتی است که در اواسط دهه ۹۰ در کالیفرنیای شمالی میزبانی می‌شد. رویداد امسال قرار است از تاریخ ۵ تا ۷ اوت جریان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا